شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای ورنا
طرح‌های رسمی نسل ششم اکسنت منتشر شد

 

هیوندای ورنا از زمان عرضه توسط خودروسازان راین در ایران شناخته شده و محبوب است. حتی نسل بعدی این خودرو که با نام اکسنت ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورتی مونتاژی توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد هم توانست فروش قابل توجهی را در بازار ایران تجربه کند. هیوندای، این خودرو را در بازارهای دیگر علاوه بر اسم‌های ورنا و اکسنت، با نام سولاریس نیز عرضه می‌کند. نیل پنجم از هیوندای ورنا در سال 2017 وارد بازار جهانی شد، پای این نسل هرگز به ایران باز نشد و حالا هیوندای در حال آماده شدن برای معرفی ششمین نسل از ورنا است.

 


تصاویر منتشر شده از طراحی بیرونی نشان می‌دهد طراحی هیوندای ورنا 2023 از مدل‌های الانترا و گرنجور پیروی می‌کند و دیگر ماننده نسل‌های پیشین خود یک خودروی کسل کننده نخواهد بود. در نمای جلو دی‌لایت سراسری تداعی‌گر گرنجور جدید است، اما خطوط اصلی نمای کناری و همچنین نمای عقب خودرو، هیوندای ورنا 2023 را به یک الانترای کوچک تبدیل کرده است.


هر چند به واسطه توقف تولید محصولات هیوندای به دلیل تحریم بسیار دور از ذهن است که نسل ششم هیوندای ورنا در ایران مونتاژ شود، اما نسل پنجم این خودرو در میان گزینه‌هایی که کرمان موتور برای واردات در نظر گرفته است، دیده می‌شود.


هیوندای قصد دارد نسل جدید ورنا را در 21 مارس 2023 رونمایی کند. ورنای جدید نیز احتمالا مانند دیگر نسل‌های خود با نام اکسنت در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه