شبکه‌های اجتماعی

هدف رقابت با تسلا است

زیکر بالاخره اولین تصاویر سدان الکتریکی جدید خود یعنی ۰۰۷ را پیش از معرفی رسمی آن در نمایشگاه گوانگژو منتشر کرد. این مدل، زبان طراحی جدید این برند متعلق به جیلی را نشان می‌دهد. اولین تفاوت آن با سایر محصولات زیکر، چراغ‌های LED با طراحی جذاب و چشم‌نواز در جلو و عقب خودرو است.

استفان سیلاف که پیش از این به خاطر کارهایش در آئودی و بنتلی شناخته می‌شد و اکنون مدیر بخش طراحی زیکر است، بر فرآیند طراحی این مدل نظارت و مدیریت داشته است. زیکر ۰۰۷ به جای استفاده از چراغ‌های جلوی دوتکه همانند سایر مدل‌های زیکر، از پنل‌های طولی با عناصر گرافیکی انیمیت‌شده LED در هر دو بخش جلو و عقب بهره می‌برد. طراحی این چراغ‌ها و نحوه قرار گرفتن آن‌ها باعث شده که خودرو ظاهری آینده‌گرایانه و جذاب داشته باشد. وقتی که خودرو پارک شده، این پنل‌ها مشکی هستند و اگر صاحب خودرو آن را روشن کند،‌ یک نمایش دیدنی نور و چراغ برپا خواهد شد.

ابعاد و سطوح مختلف خودرو، یادآور اکثر سدان‌های الکتریکی مدرن هستند که باعث برجسته شدن ستون‌ها و آینه‌ها می‌شوند. ستون‌ها در واقع تا حدودی یادآور مدل مفهومی آستون‌مارتین DBX کراس‌اوور از سال ۲۰۱۵ هستند و بخش‌های انتهایی و مخصوصا صندوق عقب هم بیش از هر چیزی، مدل‌های Lucid Air و پورشه تایکان را به یاد می‌آورند.

زیکر هنوز تصاویر فضای داخلی خودرو را منتشر نکرده اما سقف آن به طور کامل توسط شیشه پوشانده شده است که ساختار ۵ سرنشین ۰۰۷ را به ما نشان می‌دهد. همچنین می‌توان بخشی از اجزای دیجیتالی و بلندگوها را هم مشاهده کرد. گفته شده که سقف شیشه‌ای خودرو از فناوری خاصی به نام nano-silvered privacy dome استفاده می‌کند که علاوه بر ارائه سطح‌های مختلف وضوح و شفافیت، عایق حرارتی بسیار موثری هم محسوب می‌شود. زیکر ۰۰۷ به ۳ سنسور مجزای لیدار مجهز است که در سقف و فندرهای جلو نصب شده‌اند. این سیستم از قابلیت‌های پیشرفته و حرفه‌ای خودران پشتیبانی می‌کند.

زیکر جزییات مربوط به این مدل را منتشر نکرده اما رسانه‌های چینی، به ابعاد آن دست پیدا کرده‌اند. مدل ۰۰۷ طولی برابر با ۴۸۶۵ میلی‌متر دارد و ارتفاع آن به ۱۴۵۰ میلی‌متر می‌رسد. فاصله بین محورهای خودرو هم ۲۹۲۸ میلی‌متر عنوان شده است. این ابعاد، زیکر ۰۰۷ را به رقابت با مدلی مثل تسلا مدل S نزدیک می‌کند.

در حال حاضر،‌ رسانه‌های چینی وجود یک نسخه با موتور الکتریکی ۲۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر را تایید کرده‌اند. این نسخه می‌تواند با ۶.۵ ثانیه، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند. البته احتمال معرفی و عرضه نسخه‌های بیشتر نیز بالا است. انتظار می‌رود که حداقل یک نسخه قدرتمندتر دیگر با دو موتور الکتریکی هم معرفی شود. این مدل به یک بسته باتری ۸۰۰ وولتی مجهز است که هنوز مسافت قابل‌پیمایش آن اعلام نشده اما شارژ کامل آن فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه