شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مدل مفهومی فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس
الهام گرفته از موتور اسپرت

 

نمایشگاه سِما (SEMA) شروع شده و فولکس‌واگن به غیر از اطلس و ID.4؛ در این نمایشگاه کانسپت جتا GLI پرفورمنس را نیز معرفی کرد. این خودرو ادای احترامی به مدل‌های تورینگ و مسابقه‌ای جتا می‌کند و با تغییرات بصری و فنی از نمونه جتا GLI استاندارد قدرتمند‌تر خواهد بود.


این کانسپت که بر اساس جتاGLI اتوبان (2022 Jetta GLI Autobahn) توسعه پیدا کرده، از گلگیر‌های پهن‌تر (0.8 اینچ) به همراه ورودی‌های هوا اصلاح شده سپر سود می‌برد که در ترکیب با رکاب‌های جانبی نمایی عضلانی به این سدان کوچک بخشیده است. بر روی بدنه مشکی مات جتاGLI ، طرح گرافیکی شش ضلعی قرمز رنگی وجود دارد که تا رینگ‌های مونوبلاک 20 اینچ کشیده شده تا با خطوط و تزئینات قرمز جلوپنجره همخوانی داشته باشد و در کل به استایل تهاجمی آن کمک کند.


اما اینها فقط تغییرات بیرونی جتا GLI پرفورمنس هستند و تغییرات اصلی بر روی پیشرانه صورت گرفته است. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر از پکیج ریسینگ لاین (RacingLine) بهره می‌برد که شامل کیت جدید سیستم مدیریت روغن و خنک کننده روغن، ورودی‌های هوای سرد از جنس فیبرکربن، اینترکولر‌های جدید و.. می‌شود. نتیجه این تغییرات 350 اسب‌بخار قدرت و 504 نیوتن‌متر گشتاور است که در مقابل نسخه استاندارد با 228 اسب‌بخار و 350 نیوتن‌متر پیشرفت چشمگیری به حساب می‌آید. این میزان قدرت و نیرو توسط گیربکس 6 سرعته دستی که از کلاچ ارتقا یافته استفاده می‌کند به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 


برای متوقف کردن این سدان پرقدرت و جذاب از کیت ترمز شش پیستون فورج کاری شده با دیسک کربن سرامیک استفاده می‌کنند. سیستم تعلیق ارتقا یافته coilover با فنر‌های کوتاه‌تر به همراه پایه‌های تنظیم شونده جامد زیر خودرو جتا GLI پرفورمنس قرار دارد که فولکس واگن می‌گوید: «این سیستم تعلیق مسابقه‌ای به حساب می‌آید که برای راندن در خیابان نیز راحت خواهد بود.»


جتا GLI پرفورمنس به احتمال بسیار بسیار زیاد با این شکل و شمایل تولید نخواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه