شبکه‌های اجتماعی

بانمک‌ترین تراک الکتریکی را بهتر بشناسید
AutomobileFa - 2022 xBus Electric truck

ارزان و چند منظوره، از آلمان

 


شرکت الکتریک برندز که در آلمان قرار دارد به تازگی از محصول ماژولار الکتریکی خود با نام Xbus رونمایی کرده است. این وسیله به لطف ماژولار بودن قابلیت تبدیل به 9 حالت مختلف را دارد و اگر چه محصول لوکس یا پرقدرتی نیست، اما به خاطر قیمت کم و کاربردی بودن، می‌تواند موفقیت‌های زیادی کسب کند.


بی‌شک اولین چیزی که در مورد Xbus جلب توجه می‌کند. ظاهر ساده و بامزه آن است. یک جفت چراغ‌ گرد ساده در جلو، چرخ‌های نسبتا کوچک و ارتفاع از زمین به نسبت زیاد در کنار طراحی بدنه جعبه‌ای، باعث شکل‌گیری ظاهر دوست‌داشتنی برای آن شده است.


نکته جالب بعدی آن است که Xbus با توجه به استانداردهای اروپا یک موتور چهارچرخ از کلاس L7e به شمار می‌آید و نه یک اتومبیل. آزمون‌های تصادف برای کلاس L7e کم‌تر سخت‌گیرانه‌اند. اما قرارگیری در این کلاس به معنی جثه کوچکتر و وزن کم است که مزیت بزرگی برای Xbus است. این وسیله نقلیه الکتریکی با مجموعه باتری 10 کیلووات‌ساعتی می‌تواند مسافتی 200 کیلومتری را بپیماید. یک گزینه 30 کیلووات‌ساعتی نیز برای خریداران در دسترس خواهد بود که قابلیت پیمایش 600 کیلومتر را به Xbus می‌دهد. در ادامه ویژگی‌های کلاس L7e وزن مجاز قابل حمل این وسیله 450 کیلوگرم یا 600 کیلوگرم برای حمل بار است.


ویژگی جالب دیگر اکس‌باس کشویی بودن مجموعه باتری‌های آن است که به آسانی قابل تعویض است. این موضوع قابلیت استفاده بالایی برای اکس‌باس ایجاد می‌کند چرا که راننده با داشتن باتری شارژ شده در مقصدهای مورد نظرش می‌تواند بدون معطلی برای شارژ شدن وسیله به مسیرش ادامه دهد.


این وسیله از چهار موتور الکتریکی تعبیه شده در چهار چرخ سود می‌برد که می‌تواند توانایی حرکتی خوبی به آن روی سطوح لغزنده و ناهموار بدهد. مجموع قدرت این الکتروموتورها 75 اسب بخار است و سرعت Xbus را در نهایت به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.


شرکت سازنده اکس‌باس با 600 نمایندگی در اروپا شروع خواهد کرد و در ادامه تعداد آن‌ها را به 1000 واحد خواهد رساند. شرکت الکتریک برندز با عرضه ماژول‌های مختلف نه حالت مختلف برای اکس‌باس ایجاد می‌کند که شامل ون کاملا مسقف، وانت با لگن ثابت، وانت با لگن باز شونده (کمپرسی) و حتی کمپر است. نمونه کمپر مجهز به یخچال، تلویزیون، سینک و گاز خواهد بود. قیمت این وسیله از 17 هزار و 300 یورو در اروپا شروع می‌شود و انتظار می‌رود تولید آن از میانه 2022 آغاز شود.


اکس‌باس ایده‌ای درخشان از الکتریک برندز است که در آلمان تولید خواهد شد و باتری‌های آن نیز توسط شرکت آلمانی یونیورسال تامین می‌شود. باید منتظر باشیم تا اطلاعات دقیق‌تری از قدرت و دامنه عملکرد اکس‌باس در زندگی روزمره منتشر شود، اما با توجه به جزییات منتشر شده تا اینجای کار با اطمینان می‌توان گفت که این وسیله تمام ملزومات رسیدن به موفقیت را دارد.

 

نظر دهید