شبکه‌های اجتماعی

احیای کرایسلر در احیای خودروی تمام برقی ایرفلو
Automobile Farsi - Chrysler Airflow

نمایشگاه CES 2022

 

 

نام تجاری کرایسلر، بخشی از استلانتیس است که در وضعیت بحرانی قرار دارد. در واقع، تنها دو مدل با برند کرایسلر باقی مانده است، این دو مدل شامل سدان بزرگ کرایسلر 300 و نسخه ساده شده ون کرایسلر پاسیفیکا با نام کرایسلر ویجر است. کرایسلر در بهترین حالت فروش 600 هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده‌ و در سال 2021 تنها 115 هزار دستگاه فروخته است. به نظر می‌رسد برنامه کرایسلر برای 2025 ارائه اولین خودرو الکتریکی به بازار بوده و تا سال 2028 طیف وسیعی از خودروهای کاملا الکتریکی وارد بازار می‌شود.

کرایسلر Airflow خودروی مفهومی الکتریکی است که در نمایشگاه CES 2022 در لاس‌وگاس معرفی شد. اگرچه تابستان گذشته به صورت گذرا به این اتومبیل مفهومی اشاره شده بود. Airflow نامی است که از میراث غنی این برند گرفته شده است. مدلی که با این نام در سال 1934 با بدنه‌ای ساده اما نوآورانه برای آن زمان ساخته شد و از پیشرانه 8 سیلندری خطی در آن استفاده شده بود با استقبال زیادی در بازار مواجه نشد و خریداران برای چنین طرح آینده نگرانه‌ای آماده نبودند و تنها پس از سه سال با فروش 29600 دستگاه از محدوده تولید خارج شد.

کرایسلر ایرفلو مدرن آیرودینامیک خوبی دارد و تنها نقطه اشتراک آن با مدل 1934 در همین مزیت است. این هاچ‌بک 5 در از چرخ‌های 22 اینچی و چراغ‌های جلو LED برخوردار است. این اتومبیل مفهومی که هنوز ابعاد آن دقیق مشخص نشده است از پلت‌فرم ماژولار STLA استلانتیس که اکنون در حال توسعه است، استفاده می‌کند. ایرفلو جدید چهار چرخ محرک طراحی شده و دو پیشرانه الکتریکی که هریک 204 اسب‌بخار قدرت دارند، برای آن در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد کرایسلر ایرفلو جدید پیمایشی حدود 560 تا 640 کیلومتر داشته و به نظر می‌رسد از سطحی از سیستم خودران نیز برخوردار است.

در این میان تمرکز اصلی روی طراحی داخلی با چهار صندلی مجزا بوده است. کرایسلر ایرفلو مفهومی از سیستم صوتی STLA اسمارت Cockpit بهره می‌برد که در سال 2024 در دسته خودروهای تولیدی استلانتیس قرار می‌گیرد. در کرایسلر ایرفلو برای هریک از 4 سرنشین نمایشگر چند رسانه‌ای خاص با وب‌کم جداگانه برای تماس‌های ویدیویی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این سرنشینان می‌توانند با استفاده از حرکات معمول محتوای دلخواه را برای یکدیگر پرتاب کنند. همچنین ایرفلو دارای نورپردازی کانتور پیشرفته و سقف پانوراما است.

بسط چیزهای کوچکی مانند آینه‌ها، چرخ‌ها و تجهیزات روشنایی نشان می‌دهد که این خودروی مفهومی انتزاعی نیست بلکه مدلی است که هدف از آن تولید انبوه و سریالی است.

نظر دهید


در همین زمینه