شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - قیمت خودرو
بررسی بازار خودرو طی یک هفته گذشته

 

بررسی بازار خودرو طی یک هفته گذشته نشان از رشد قابل‌ توجه قیمت داخلی‌ها و برخی از خودروهای مونتاژی در بازار دارد.


دنیای اقتصاد برای بررسی بازار، قیمت ۱۸ خودروی مختلف در بازه زمانی ۲۲ مرداد تا ۲۸ مرداد را رصد کرده است. از میان خودروهای مورد بررسی تمامی محصولات داخلی با افزایش قیمت پنج تا ۳۰میلیون تومانی همراه بوده‌اند. بیشترین افزایش قیمت اتفاق‌افتاده در یک هفته گذشته مربوط به شاهین است که با ثبت رشد ۳۰میلیون تومانی، از ۵۴۵میلیون تومان به ۵۷۵میلیون تومان رسیده است.


از میان خودروهای مونتاژی نیز بیشتر محصولات با افزایش قیمت ۱۰ تا ۴۰میلیون تومانی همراه بوده‌اند. اما برخی محصولات مانند لاماری ایما، فیدلیتی پرایم هفت‌نفره و MVM X۲۲ با افت قیمت پنج تا ۱۰میلیون تومانی و دو محصول دیگنیتی پرایم و جک S۳ با ثبات قیمت مواجه بودند. رشد قیمت صورت‌گرفته در بازار خودرو در حالی است که قیمت ارز در بازه زمانی مورد بررسی تغییر خاصی نداشته است.


به نظر می‌رسد کاهش عرضه از سوی خودروسازان نقش اصلی را در رشد بهای خودرو در بازار ایفا می‌کند. همچنین نامه وزارت صمت به تولیدکنندگان وسایل نقلیه که از آنها خواسته بود به جای ارز نیمایی، از ارز حاصل از صادرات استفاده کنند نیز این پیام را به بازار می‌رساند که هزینه تولید خودرو رو به افزایش است.


بنابراین این موضوع نیز می‌تواند روی افزایش قیمت خودرو موثر باشد. افزایش قیمت خودرو در بازار در حالی است که با رسیدن آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به هیات وزیران، انتظار می‌رفت بازار حالت کاهشی به خود بگیرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه