شبکه‌های اجتماعی

قیمت محصولات سایپا در لبنان و سوریه چقدر است؟
قیمت محصولات سایپا در سوریه ولبنان

مکانیکا گروپ، عرضه کننده محصولات سایپا در لبنان

محصولات سایپا به دلیل تفاوت در شاخص‌های استاندارد با مشخصات متفاوتی نسبت به ایران در کشورهای لبنان و سوریه تولید و عرضه می‌شوند. شرایط فروش این خودرو ها نیز در این کشورها با ایران متفاوت است. در حال حاضر مکانیکا گروپ مسئولیت عرضه خدمات پس از فروش محصولات سایپا از جمله خودروهای تیبا، کوییک، پراید، آریو، زامیاد Z24، برلیانس و چانگان را در کشور لبنان دارد.
به دلیل تحریم‌ها گروه سایپا در تامین قطعات برای تولیدات داخلی دچار مشکل است اما در خارج از خاک ایران این مشکل وجود ندارد و تامین قطعه بسیار آسان است و شرکت‌هایی چون برلیانس و چانگان به راحتی می‌توانند طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده قطعات را به خاک سوریه ارسال و سپس جابجایی ارزی را انجام دهند.

گروه سایپا در سیویکو سوریه هم تولید محصولات مختلف خود را با تیراژ معمولی و نه چندان بالا انجام می‌دهد. به خاطر تفاوت سطح استانداردهای اجباری لبنان و سوریه، معیارهای آلایندگی و ایمنی خودروهای تولیدی نسبت به ایران ضعیف تر است اما برخی امکانات رفاهی خودروهای سایپا در این کشورها بیشتر از نمونه‌های وطنی است.
با بررسی تیراژ خودروهای تولیدی در سوریه می‌توان به این نتیجه رسید که استقبال مردم از حضور محصولات سایپا در کشور سوریه و حتی لبنان چندان گسترده نیست. اما سیاست های جهانی شرکای چینی سایپا این وعده را می‌دهد که تیراژ خودروهای تولیدی این شرکت در سال‌های آتی حداقل ۵ برابر رشد خواهد داشت. 

در آمار وب سایت کدال مشخص است که هر ماه کارخانه‌ای چون سایپا کاشان چند صد دستگاه خودرو را به صورت SKD و نیمه آماده تولید می‌کند و قطعات منفصله خودروهای ملی سایپا را به خاک سوریه ارسال می‌کند.
تمام خودروهای سایپا را در لبنان می‌توان با اقساط ۱۵۰ تا ۳۹۰ دلار خریداری کرد و برای برخی خودروها اقساط یک‌ساله، بهره صفر درصد در نظر گرفته می شود. البته باید تاکید کرد که فروش این خودروها به صورت بدون پیش پرداخت ممکن نیست و باید بخشی از بهای کلی خودرو به عنوان ضمانت امکان بازپرداخت اقساط به شرکت پرداخت شود.

 

با توجه به طرح‌های گرافیکی و تبلیغاتی مکانیکا گروپ (عرضه کننده محصولات سایپا در لبنان) بهای رسمی خودروهای سایپا در کشورهای عربی غرب آسیا به شرح زیر است:

AutomobileFa Saipa Products Prices in West Asian Arab Countries

 

منبع: اسب‌بخار

 

 

 

 

نظر دهید


ایرانی
خودتون این قیمت ها را باور میکنید.؟