شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ولوو ۲۰۲۴ EX30
جیلی می‌گوید دلیلی برای نگرانی وجود ندارد


ارزش سهام ولوو در روز جمعه به اندازه ۱۴ درصد افت کرد و به یکی از پایین‌ترین قیمت‌های خود رسید. این اتفاق زمانی رخ داد که جیلی بخش قابل‌توجهی از سهام خود را فروخت اما برند چینی صاحب ولوو می‌گوید که این حرکت بخشی از برنامه بلندمدت جیلی است و سهام‌داران ولوو نباید نگران باشند.

جیلی ۸۲ درصد از سهام ولوو را در اختیار داشت. استدلال مدیران جیلی برای فروش سهام این بوده که یکی از دلایل نوسان شدید قیمت، محدود بودن عرضه عمومی آن است. آن‌ها در تلاشی برای حل این موضوع و دیدن نتایج آن در بلندمدت، ۱۰۰ میلیون از سهام خود در ولوو را به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار فروختند.

رویترز با پوشش این خبر، نکته دیگری را هم متذکر شد. جیلی در پنج‌شنبه گذشته، سهام خود را با قیمت متوسط ۳۷ کرون سوئدی (۳.۵۱ دلار) به ازای هر سهم فروخت و این در حالی است که قیمت تمام‌شده هر سهم ولوو بعد از بسته شدن بازار، ۴۰.۸۴ کرون (۳.۸۷ دلار) بوده است.

بعد از این تراکنش، میزان سهم جیلی از ولوو به ۷۸.۷ درصد کاهش یافت. جیلی در بیانیه‌ای گفت که این حرکت، با هدف «افزایش سهام شناور آزاد و مستحکم کردن ارزش هر سهم در بلندمدت» انجام شده است.

دنیل دانگهوی، مدیرعامل گروه هولدینگ جیلی نیز توضیحاتی درباره این تصمیم ارائه داده است: «به عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار، ما به ادامه حمایتمان از ولوو برای تغییر کامل آن به یک خودروساز تمام‌الکتریکی، متعهد هستیم.»

اگرچه که بخشی از افت قیمت سهام ولوو احیا شده اما نمودار سال به سال آن، همچنان افت ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. نکته مثبت البته این است که جیلی گفته درآمد حاصل از این معامله را خرج اهداف تجاری و توسعه خود خواهد کرد.

نظر دهید


در همین زمینه