شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مزدا MX-5
محدود به شش دستگاه

 

هورتان نام شرکت اسپانیایی است که از سال 1992 بر اساس خودروهای موجود، بدنه خاص و سفارشی تولید می‌کند. این شرکت برای سالگرد 30 سالگی تاسیس خود پروژه‌ای بر اساس مزدا MX-5ND ساخته که در نگاه اول به هیچ عنوان نمی‌توان آن را تشخیص داد. این نمونه از خودروهای اسپرت دهه 50 و 60 الهام گرفته شده است.


سه رنگ بدنه Lead Grey, Cherry Red,Midnight Blue و دو رنگ کابین برای خریداران در نظر گرفته شده که رنگ سقف فلزی و پارچه‌ای بازشو نیز هم رنگ بدنه خواهد بود. قوای محرکه این نمونه خاص بدون کوچکترین تغییری بر روی مزدا MX-5ND نصب شده‌اند. پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتر تنفس طبیعی 129 اسب‌بخار قدرت و 201 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر نیز بر اساس سال و تریم در آمریکا شمالی، دو خروجی دارد که 155 اسب‌بخار قدرت با 201 نیوتن‌متر گشتاور و 189 اسب‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته دستی و اتوماتیک به چرخ‌های عقب مزدا MX5 منتقل می‌شود.


تنها راهی که بتوان مزدا MX5 را تشخیص داد، کابین این مدل خواهد بود که به غیر از مواد و تریم داخلی دستخوش تغییر نشده است. کابین مزدا MX5 به طرز عجیبی لوکس و جذاب شده و اگر مزدا بتواند چنین کابینی برای این خودرو اسپرت کوچک تدارک ببیند قطعا فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد. نمای خارجی مانند خودروهای کلاسیک بریتانیایی طراحی شده که با سلیقه اکثر افراد همخوانی ندارد.


این کوچ بیلدر اسپانیایی پروژه‌های بسیاری را از جمله کرایسلر PT Cruiser، Route 44، Ram ProMaster را به اتمام رسانده که اکثرا چهره‌ای متفاوت و کلاسیک دارند.

 

نظر دهید


در همین زمینه