شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان تایتان
تحقیقات ادامه خواهد داشت


بعد از سال‌ها اعتراض و گلایه از میل‌لنگ‌های شکسته در بین صاحبان نیسان تایتان، سازمان NHTSA بالاخره در حال باز کردن تحقیقات رسمی درباره این موضوع است. این سازمان فدرال به طور خاص، تراک‌های دیزلی ساخته‌شده بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ را زیر ذره‌بین قرار خواهد داد. مجموع خودروهای تحت‌بررسی به ۳۸ هزار دستگاه می‌رسد و خبر نگران‌کننده برای نیسان این است که احتمال فراخوان تمام آن‌ها وجود دارد.

یکی از شکایت‌هایی که بارها در وبسایت رسمی NHTSA ثبت شده و حتی ردپای آن را می‌توان در بین انجمن‌های اینترنتی طرفداران نیسان یا صاحبان مدل تایتان پیدا کرد، مربوط به نسخه‌های دیزلی این تراک است. میل‌لنگ بعضی از این خودروها بدون دلیل واضح و مشخصی خراب می‌شود که خود منجر به کار نکردن موتور خواهد شد. اکنون NHTSA می‌گوید که پس از دریافت ۱۰ شکایت رسمی و جزئی و همچنین چندین گزارش میدانی که درباره اتفاق مشابهی هشدار داده بودند، پرونده‌ای برای این خودرو باز کرده و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

پیشرانه موردبحث این خودروها، یک نسخه ۵ لیتری V8 دیزلی است که توسط شرکت Cummins تامین می‌شود. پس از خراب شدن میل‌لنگ، تمام مدل‌های تولیدشده بین ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ به یک شکل رفتار می‌کنند: موتور به دلایل واضح روشن نمی‌شود و باید برای آن، یک لانگ بلاک جدید خریداری کرد.

یکی از صاحبان نیسان تاستان در شکایت ثبت‌شده خود در وبسایت NHTSA نوشته است: «در حال رانندگی با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت در بزرگراه بودم که خودرو بدون هیچ هشداری یا روشن شدن چراغ چک موتور، شروع به از دست دادن قدرت کرد. سپس، لرزش‌های شدید شروع شد و کار به جایی رسید که کنترل تراک سخت‌تر و سخت‌تر می‌شد. نمایندگی نیسان می‌گوید که میل‌لنگ شکسته‌شده در موتور فقط ۱۲۳ هزار کیلومتر کار کرده و نباید به این زودی چنین اتفاقی برایش رخ می‌داد. باید این موضوع را با دقت بیشتری بررسی کرد چون افراد بسیاری که خودروهای دیزلی مجهز به موتور کامینز را دارند، از مشکل مشابهی رنج می‌برند. لطفا قبل از این که کسی جان خودش را از دست بدهد، به این موضوع نگاه کنید.»

این فقط یکی از شکایات ثبت‌شده است و با جست‌وجو در وبسایت NHTSA، موارد مشابه بسیاری را می‌توان پیدا کرد. این سازمان در پاسخ به این شکایات گفته که در حال انجام تحقیقات اولیه است و قصد دارد تا روشن شدن تمام ابعاد این مشکل، تحقیقات را ادامه دهد. فعلا چیزی مشخص نیست و بسته به این که NHTSA چه نتایجی از تحقیقات خود بگیرد، امکان صدور دستور فراخوان نیز وجود دارد.

نظر دهید


در همین زمینه