شبکه‌های اجتماعی

یک خداحافظی تلخ

نسخه نهایی بیتل معرفی شد

همان طور که انتظار می‌رفت، بیتل پس از عرضه مدل‌های 2019 از بازار خودرو خداحافظی می‌کند. پایان تولید این خودرو با عرضه ویرایش نهایی موسوم به فاینال ادیشن رقم می‌خورد تا این نسخه هم به عنوان فصلی دیگر، به کتاب تاریخ این سوسک محبوب اضافه شود. فولکس واگن بهای رسمی بیتل فاینال ادیشن 2019 را در مدل‌های کوپه و کروک به ترتیب 23,045 و 27,295 دلار اعلام کرده است.
قیمت‌های اعلام شده برای آخرین نسل بیتل نشان می‌دهند که همچنان از زمان عرضه نیو بیتل در هزاره جدید، با خودرویی اقتصادی طرف نیستیم. آن هم اتومبیلی که بر روی پلت فرم نسل ششم گلف که طراحی آن به سال 2008 باز می‌گردد(!) ساخته شده است. بیتل‌های فاینال ادیشن علاوه بر تریم SE، می‌توانند در نسخه SEL هم سفارش داده شوند که از نظر فنی، مدل کامل‌تری به شمار می‌رود. قیمت‌های این تریم‌ها می‌تواند بسته به سطح امکانات و ویژگی‌های فنی، از 25,995 تا 29,995 دلار متغیر باشد.
بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های تریم‌ها، فولکس واگن از پیشرانه 2.0 لیتری TSI با 174 اسب بخار قدرت استفاده کرده است. گشتاور این موتور به 250 نیوتن متر می‌رسد. انتقال قدرت در این خودرو با استفاده از یک گیربکس 6 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو انجام می‌گیرد. نرخ آلایندگی این خودرو (EPA)، به طور تخمینی 29 مایل بر هر گالن است. برای رنگ بدنه بیتل 2019 می‌توان از بین کرم سافاری یا آبی جلا یافته یکی را انتخاب کرد. این رنگ‌ها به نشانه ادای احترام به رنگ‌های مورد استفاده در بیتل‌های کلاسیک در دهه 1970، انتخاب شده‌اند.
از ویژگی‌های موجود در بیتل فاینال ادیشن می‌توان به تزیینات کرومی کلاسیک، سانروف، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارتر، فرمان چرمی، پدال‌های استیل ضد زنگ، سیستم تنظیم هوای الکتریکی و نور پردازی داخلی در سه رنگ اشاره کرد که جزو امکانات استاندارد این نسخه هستند. در تریم SEL، فولکس واگن دست و دلبازی بیش‌تری به خرج داده است و امکاناتی همچون لامپ‌های زنون جلو، چراغ‌های روشنایی روز، چراغ‌های مه شکن، رینگ‌های 18 اینچی به جای 17 اینچی پایه و صندلی‌های چرمی طرح الماس به چشم می‌خورند.
مدیر اجرایی فولکس واگن در آمریکا می‌گوید: " فقدان بیتل پس از سه نسل و بیش از هفت دهه، قطعا برای طرفداران سنتی این مدل، سنگین و غیر قابل هضم خواهد بود، اما تمرکز ما بر روی مدل‌های خانوادگی و استراتژی ما در توسعه پلت فرم MEB و الکتریکی‌ها، جایی برای توسعه نسل جدید بیتل باقی نمی‌گذارند. اگرچه شاید روزی در آینده‌ به فکر احیای بیتل افتادیم، اما در حال حاضر فوریتی برای این امر وجود ندارد. "
گفتنی است که تولید بیتل از ژوئیه2019 در سایت پوبلا پلنت مکزیک، به طور رسمی متوقف خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه