شبکه‌های اجتماعی

تسلا در آستانه ورشکستگی، شاید ده ماه دیگر

نامه‌های سرگشاده ایلان ماسک به کارکنان تسلا

ایلان ماسک در نامه سرگشاده به کارکنان تسلا گفته است: «در صورتی که این شرکت تغییرات بنیادین در سیستم مالی و هزینه‌هایش ایجاد نکند با ورشکستگی تسلا 10 ماه بیشتر فاصله نداریم.» به گفته این میلیاردر آمریکایی با وجود اینکه تسلا اوایل این ماه 2.7 میلیارد دلار درآمد داشته تغییرات یاد شده همچنان الزامی هستند.
ماسک و Zack Kirkhorn، که اخیرا جایگزین مدیر ارشد مالی این شرکت شده است، بنا دارد تا تمام هزینه‌های شرکت تسلا را بار دیگر بررسی کند.
سال 2018 میلادی نیز ایلان ماسک در ایمیل مشابهی با اعلام بررسی مخارج این شرکت در سطح دنیا و حذف هزینه‌های اضافی، از تعداد بالای پیمانکاران این شرکت در تولید تسلا مدل 3 اظهار نارضایتی کرد. خرداد گذشته نیز هنگامی که 9 درصد از کارکنان این شرکت اخراج شدند، ماسک اعلام کرده بود چنین تصمیم سختی برای این گرفته شده که دیگر شاهد اتفاقات این چنینی نباشیم.
تمامی این اتفاقات در حالی رخ داده بود که تسلا با عواقب دوره‌ای که ماسک آن را "جهنم تولید" نامیده، دست و پنجه نرم می‌کند، دوره‌ای که این کمپانی مجبور شده تولیدات مدل 3 را به هزاران مدل در هفته برساند تا جوابگوی بیش از 400.000 پیش سفارش این مدل باشد و به گفته ماسک تا ورشکستگی تسلا تنها چند هفته باقی مانده بود.
همه این راهکارها برای این است که تسلا به سود دهی برسد، کافی نبودند و 3 ماهه اول سال 2018 نیز نشان داد این شرکت همچنان ضرر داده است ؛ اتفاقی که منجر به اخراج دوباره 7 درصد از کارکنان تسلا شد.
در آخرین ایمیل عمومی این شرکت به کارکنانش، ماسک دوباره اعلام کرده، ایجاد تغییرات جدی مالی برای نجات این کمپانی الزامی است. تسلا مدت هاست در حال آتش زدن مقادیر زیادی پول در بازه‌های کوتاه مدت است و به‌نظر نمی‌رسد فروش عالی مدل 3 کمکی به حل این بحران کرده باشد.
ایلان ماسک سال 2015 در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال گفته بود اگر در حال جنگ هستید خیلی بهتر است که در خط مقدم این کار را انجام دهید؛ ژنرالی که پشت جبهه می ایستد شانسی برای برنده شدن نخواهد داشت.

نظر دهید


در همین زمینه