شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لیوان S6 Pro
سدان‌های چینی در حال تصاحب بازار روسیه

سدان‌های چینی بیشتر و بیشتری در حال روانه شدن به سمت بازار روسیه هستند تا به تسلط کراس‌اوورها در این منطقه نفوذ کنند. آخرین مدلی که فروش آن در بازار روسیه آغاز شده است، لیوان S6 Pro است. لیوان که پیش از این با نام لیفان شناخته می‌شد، با برگزاری رویدادی در اکتبر گذشته از کراس‌اوور جدید خود یعنی X6 Pro رونمایی کرد و اکنون نوبت به فروش مدل‌های سدان آن رسیده است.

لیوان S6 Pro نیز در واقع نسخه بازطراحی‌شده‌ای از جیلی امگرند GL سدان مدل ۲۰۱۶ است. تغییراتی در مواد استفاده‌شده در جلو و عقب (از جمله تجهیزات نورپردازی آن) دیده می‌شود اما کناره‌های خودرو بدون تغییر مانده است. این خودرو در داخل بازار چین، همچنان تحت برند جیلی فروش می‌رود و از برند لیوان برای محصولات صادراتی استفاده می‌شود. طول و عرض این سدان که سوار بر چرخ‌های ۱۷ اینچی است به ۴۷۳۰ میلی‌متر و ۱۸۱۸ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محورهای آن نیز ۲۷۰۲ میلی‌متر است. با ارتفاع ۱۴۸۰ میلی‌متر و در نظر گرفتن ابعاد کلی خودرو، می‌توان گفت که لیوان S6 Pro کمی بزرگ‌تر از کیا سراتو یا هیوندای الانترا است.

 

AutomobileFa Livan S6 Pro2 001



عمده تغییرات بین این دو محصول، در فضای داخلی آن دیده می‌شود. محصولاتی که تحت برند لیوان به خارج از چین صادر می‌شوند، از اتاقک مخصوص خود بهره می‌برند. پنل ابزار لیوان S6 Pro کاملا جدید است و ۳ نمایشگر مجزا در زیر یک صفحه شیشه‌ای دیده می‌شوند. پنل ابزار و سیستم چندرسانه‌ای خودرو هر کدام از یک صفحه ۱۲.۳ اینچی بهره می‌برند و همچنین، یک صفحه ۴.۲ اینچی با میان‌برها و تنظیمات مختلف برای سرنشین جلو وجود دارد.

لیوان S6 Pro در روسیه با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو عرضه می‌شود که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر را دارد. تنها گزینه برای جعبه‌دنده هم یک ۷سرعته «روبات» دوکلاچه است. قدرت تولیدشده به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب از نوع نیمه‌مستقل است.

 

AutomobileFa Livan S6 Pro2 004



سه نسخه مختلف تجهیزاتی برای لیوان S6 Pro در نظر گرفته شده است. نسخه اول Luxury نام دارد که مجهز به کیسه‌های هوا در جلو و کنار، سیستم EPS، تودوزی چرمی، کنترل اقلیمی، سیستم نظارت نقاط کور، دوربین‌ دید عقب، ورود بدون کلید، سامانه استارت از راه دور موتور، صندلی‌های حرارتی در جلو و یک سان‌روف الکتریکی است. این نسخه ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار روبل (برابر با ۲۷ هزار و ۹۵۲ دلار) قیمت دارد.

 

AutomobileFa Livan S6 Pro2 003



نسخه میانی Premium نام دارد که مجهز به پرده‌های هوایی بادشونده، صندلی برق برای راننده، دوربین‌های دید محیطی و آینه‌های الکتریکی است. قیمت این نسخه ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار روبل (۲۸ هزار و ۹۴۰ دلار) اعلام شده است. در نهایت نیز گران‌قیمت‌ترین نسخه به نام Flagship قرار دارد که پیشرانه آن قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این نسخه ۸.۴ ثانیه است اما سایر نسخه‌ها به ۸.۸ ثانیه زمان برای رسیدن به همین سرعت نیاز دارند. حداکثر سرعت تمام نسخه‌ها هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. خریداران نسخه Flagship باید ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار روبل (۳۰ هزار و ۱۴۵ دلار) پرداخت کنند. تنها رنگ‌های در دسترس برای هر سه نسخه نیز سفید، خاکستری و آبی است.

اولین دستگاه‌های لیوان S6 Pro به شبکه فروش این برند در خاک روسیه رسیده‌اند. این شبکه از ۷۳ شوروم در سراسر روسیه تشکیل شده و گروه قابل‌توجهی از خریداران را پوشش خواهد داد.

نظر دهید


در همین زمینه