شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هنسی ونوم F5
پیش از موعد

 

هنسی از مدت‌ها قبل وعده داده بود که 18 آگوست نسخه رودستر ونوم F5 را در هفته مونتری رونمایی خواهد کرد. حالا چند روز قبل از اینکه این رویداد آغاز شود عکس‌ها و بخشی از مشخصات هنسی ونوم F5 منتشر شده است.


همانطور که انتظار می‌رفت، نسخه رودستر از نظر آیرودینامیک و بدنه کاملا شبیه به نسخه کوپه است و هیچ نکته جدید در آن پیدا نمی‌کنید. اما هسنی مدعی شده که ونوم F5 به صورت کامل نسبت به نسخه کوپه از ابتدا مهندسی شده است. در این نمونه نیز اسپلیتر و ورودی‌های هوا جلو، راکر‌های کناری و بال بزرگ عقب وجود دارد تا این سوپراسپرت را به زمین بچسبانند. مانند نسخه کوپه در هنسی ونوم F5 یک اسکوپ هوا بر روی بدنه و کمی عقب‌تر از سقف نصب شده تا هوای مورد نیاز پیشرانه تامین شود.


سقف این سوپراسپرت از کامپوزیت فیبرکربن سفت در بیرون و آلکانترا در داخل ساخته شده است. این سقف از داخل توسط چفت‌هایی با استحکام بالا نگهداشته می‌شوند و باز و بسته کردن آن نیز به لطف وزن 8 کیلوگرمی آن بسیار ساده و سریع انجام می‌شود.


از نظر قوای محرکه نیز نمونه رودستر از همان پیشرانه 8 سیلندر 6.6 لیتر توئین توربو بهره می‌برد که 1817 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. بیشینه سرعتی که برای هنسی ونوم F5 متصور می‌شوند 482 کیلومتر بر ساعت است که باید منتظر اقدام برای ثبت آن بمانیم.


تنها 12 دستگاه از هنسی ونوم F5 تولید خواهد شد که هر کدام 3 میلیون دلار قیمت دارد و پیش از این فروخته شده‌اند. مایکل جردن یکی از خریداران و مالکین هنسی ونوم رودستر است. هر 12 دستگاه با رنگ و پوشش منحصر به فرد کابین بنا به درخواست مشتریان تولید خواهد شد. نمونه‌ای که مشاهده می‌کنید یکی از 5 مدل Bare Carbon است که فیبرکربن بدنه آن در معرض دید قرار گرفته و تزئینات زرد رنگ دارد.

 

 

نظر دهید