شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و iM3 Trademark
بخشی از آینده M الکتریکی خواهد بود،‌ اما نه همه آن

بررسی آخرین ادعاها برای ثبت حقوق تجاری در اروپا نشان می‌دهد که ب‌ام‌و در حال آماده‌سازی معرفی و عرضه مدلی به نام iM3 است. مدلی که به احتمال زیاد، یک الکتریکی قدرتمند و عملکردمحور خواهد بود.

موارد ثبت‌شده در اداره حقوق معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) و اداره ثبت حقوق تجاری آلمان (DPMA) نشان می‌دهد که ب‌ام‌و درخواست خود برای ثبت نام محصولی به نام iM3 را ارائه داده است. البته تا زمان نگارش این خبر، ادعای مشابهی در اداره حقوق تجاری ایالات متحده مشاهده نشده است. موارد ثبت‌شده در اروپا نیز در حالت تعلیق قرار دارند و می‌توان نتیجه گرفت که هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست.

با این وجود، می‌توان گفت که نسخه‌های الکتریکی محصولات M دیر یا زود از راه خواهند رسید. فرانک ون‌میل، مدیر بخش ب‌ام‌و M در جولای گذشته از علاقه خود برای تولید نسخه‌های تمام‌الکتریکی M3 و M4 در نسل بعد صحبت کرده بود. البته او به این موضوع هم اشاره کرد که این اتفاق تنها زمانی رخ خواهد داد که نسخه‌های الکتریکی بتوانند عملکرد و قدرت بهتری از مدل‌های فعلی داشته باشند.

نسل بعدی محصولات ب‌ام‌و قرار است با سازه مخصوص نیو کلاس (Neue Klasse) عرضه شوند که با جهت‌دهی و مسیر فعلی ب‌ام‌و، تفاوت بسیاری دارد. همین تغییر و تحول می‌تواند به معرفی محصولات جدید از جمله نسخه‌های الکتریکی و قدرتمند منجر شود. باید به این نکته نیز توجه داشت که iM3 الکتریکی، احتمالا تنها M3 موجود در خانواده این برند آلمانی نخواهد بود. پیش از این نیز شایعه شده بود که ممکن است یک نسخه تمام‌الکتریکی M3 در سال ۲۰۲۷ عرضه و در کنار نسخه بنزینی آن فروخته شود.

ثبت درخواست تجاری نام iM3 می‌تواند بخشی از این شایعات را تایید کند و به آینده‌ای اشاره داشته باشد که در آن، مدل‌های M3 و iM3 در کنار یکدیگر عرضه شوند. پس حتی با احتمال تایید عرضه یک مدل الکتریکی برای خانواده M، نمی‌توان گفت که آینده این زیرگروه موفق از ب‌ام‌و تمام‌الکتریکی خواهد بود.

نظر دهید