شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شیائومی اس‌یو۷
اولین مدل الکتریکی برند

شیائومی تصاویر و برخی جزییات اولین خودروی الکتریکی خود در چین را منتشر کرد. این مدل که Xiaomi SU7 نام دارد، نه توسط خود شیائومی بلکه با مدیریت و نظارت BAIC تولید خواهد شد. مدل SU7 پیش از این با کد داخلی MS11 شناخته می‌شد. البته هنوز جواز فروش این مدل صادر نشده اما بعید است شاهد رد درخواست شیائومی برای این محصول باشیم.

فروش خودرو در چین پیش از هر چیزی، نیازمند تایید قانون‌گذاران محلی است. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)،‌ لیست خودروهای تاییدشده را به صورت ماهانه منتشر می‌کند. این فرآیند باعث نارضایتی برخی از خودروسازان شده چون ممکن است تصاویر و جزییات محصولات آن‌ها زمانی منتشر شود که هنوز جواز فروش آن‌ها به صورت رسمی تایید نشده است.

در هر صورت، مدل شیائومی اس‌یو۷ یک سدان الکتریکی با فاصله بین‌محوری ۳ هزار میلی‌متر است. دو گزینه ۱۹ و ۲۰ اینچی در بخش چرخ‌های آن دیده می‌شود. شیائومی همچنین دو نسخه از خودرو را نشان داد که یکی از آن‌ها مجهز به لیدار و دیگری بدون این سیستم پیشرفته است. گفته شده که لیدار پشت شیشه جلوی خودرو نصب خواهد شد. در ستون بی خودرو، یک دوربین دیده می‌شود. این دوربین احتمال وجود یک سیستم تشخیص چهره با قابلیت باز کردن قفل خودرو را تشدید می‌کند.

 

 
در بخش پیشرانه، مشتری‌های اس‌یو۷ به دو گزینه دسترسی دارند: نسخه دیفرانسیل‌عقب با موتور ۲۲۰ کیلوواتی و نسخه تمام‌چرخ محرک با قدرت خروجی ترکیبی ۴۹۵ کیلووات. دو بسته باطری مجزا نیز برای انتخاب وجود دارد که گزینه ارزان‌تر آن توسط BYD تامین می‌شود و خریدارانی که به دنبال مسافت قابل‌پیمایش بیشتری هستند، می‌توانند بسته ۳تایی CATL با قیمت بیشتر را انتخاب کنند. جزییات مربوط به تفاوت‌های این دو بسته و مسافتی که می‌توانند طی کنند هنوز منتشر نشده است.

جزییات بیشتری نیز توسط شیائومی منتشر شده که یکی از آن‌ها به وزن ۱۹۸۰ کیلوگرمی خودرو اشاره می‌کند و دیگری هم بیشینه سرعت خودرو را نشان می‌دهد که ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

شیائومی SU7 به عنوان یک خودروی الکتریکی ۴ در با ۵ سرنشین، با مدل‌های قدرتمند بسیاری رقابت خواهد کرد. تولید انبوه آن از دسامبر ۲۰۲۳ شروع می‌شود و از فوریه ۲۰۲۴ به عنوان آغاز تحویل سفارشات نام برده شده است. تاسیسات تولیدی گروه بایک در پکن، خط تولید آزمایشی این مدل را شروع کرده و تا همین الان هم موفق به خارج کردن حداقل ۱۲ دستگاه نمونه اولیه از این خط تولید شده است.

نظر دهید


در همین زمینه