شبکه‌های اجتماعی

نسل بعدی پورشه کیمن الکتریکی خواهد بود

عرضه نسخه هیبریدی در نسل حاضر

 به نظر می‌رسد عرضه نسخه تمام‌الکتریکی اصلی‌ترین اتومبیل اسپرت پورشه یعنی 911 تنها مساله‌ای وابسته به زمان باشد و این اتفاق روزی رخ خواهد داد. الکتریکی شدن محصولات پورشه تنها به 911 محدود نیست و بر اساس گزارشی از سایت اتوکار پورشه باکستر و کیمن نیز چراغ سبز تبدیل شدن به اتومبیل‌های اسپرت پاک را دریافت کرده‌اند.
       حدود یک ماه و نیم پیش از مقاله جدید اتوکار وب‌سایت دیگری خبر از احتمال عرضه کیمن و باکستر الکتریکی داده بود. حال رئیس پورشه اولیور بلوم در گفتگویی با اتوکار اعلام کرده که این خودروساز اشتوتگارتی در حال حاضر مشغول تست پروتوتایپ‌های تمام‌الکتریکی 718 هستند و هم‌زمان نیز روی یک 718 هیبریدی کار می‌کنند.
       بر اساس گفته‌های بلوم پورشه هنوز تصمیم نگرفته است که نسخه هیبریدی محصولاتش را عرضه کند یا پلاگ‌این هیبریدی، اما برای فروش نسخه‌های تمام‌الکتریکی باکستر و کیمن در کنار نمونه‌های هیبریدی آن برنامه مشخصی خواهد داشت. همین گزارش اعلام می‌کند که محصولات تمام‌الکتریکی به پلتفرم جدید PPE پورشه منتقل خواهند شد در حالی که نمونه‌های هیبریدی یا پلاگ‌این هیبریدی می‌توانند براساس پلتفرم فعلی این اتومبیل‌ها باقی بمانند اگر چه ممکن است برای تبدیل به نسخه‌های هیبریدی نیازمند به‌روزرسانی‌هایی باشد.
       اگر این اطلاعات آشنا به نظر می‌رسد به این دلیل است که پورشه روند مشابهی برای عرضه نسخه‌های هیبریدی و تمام‌الکتریکی ماکان در پیش گرفته بود. به این ترتیب که ماکان تمام‌الکتریکی یک نمونه توسعه یافته بر اساس PPE است و مدل‌های هیبریدی آن بر اساس پلتفرم معمول پورشه ماکان. اگر چه جزییات زیادی در مورد کیمن و باکستر هیبریدی در دست نیست اما به نظر می‌رسد که این اتومبیل‌ها از پیشرانه‌های درونسوز چهارسیلندر تخت (باکسر) سود خواهند بود و گفته می‌شود که 911 هیبریدی از یک نمونه شش سیلندر نیرو خواهد گرفت.
       انتظار می‌رود اوج دست‌آورد پورشه در زمینه استفاده از الکتروموتورها و اتومبیل‌های هیبریدی در محصولی جدید به عنوان جایگزین 918 اسپایدر معرفی شود که خود نیز یک اتومبیل هایپراسپرت هیبریدی است. گفته می‌شود جانشین 918 اسپایدر تا میانه دهه آینده میلادی معرفی شود و به جای باتری‌های یونی معمول از باتری‌های حالت جامد سود خواهد برد. این نوع باتری‌ها می‌توانند بدون افزودن وزن بیشتر ظرفیت پیمایش اتومبیل را افزایش دهند.

نظر دهید


در همین زمینه