شبکه‌های اجتماعی

موفقیت نیازمند تقویت و توسعه زیرساخت‌ها است

ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز در حال تاسیس یک جوینت‌ونچر جدید در چین هستند. این همکاری تازه با هدف ایجاد شبکه‌ای از ایستگاه‌های شارژ سریع برای خودروهای انرژی جدید (NEV) در بازار محلی چین است.

جوینت‌ونچر تازه به صورت مستقیم بین Mercedes-Benz Group China و BMW Brilliance Automotive شکل خواهد گرفت. ب‌ام‌و در حال حاضر، همکاری گسترده‌ای با برند بریلیانس در داخل چین دارد. هدف همکاری ب‌ام‌و و مرسدس،‌ تاسیس حداقل هزار ایستگاه شارژ تا پایان سال ۲۰۲۶ است.

جزییات مربوط به این ایستگاه‌‌ها و شارژرهای آن‌ها منتشر نشده اما دو خودروساز آلمانی می‌گویند که از «فناوری‌های بسیار پیشرفته و مجهز شارژ» استفاده خواهند کرد. اولین ایستگاه‌ها در سال ۲۰۲۴ باز می‌شوند و در پر رفت و آمدترین نقاط مخصوص خودروهای NEV نصب خواهند شد.

این ایستگاه‌ها برای تمام خودروهای الکتریکی در دسترس خواهند بود اما صاحبان مدل‌های مرسدس و ب‌ام‌و می‌توانند از مجموعه‌ای از کاربردهای اختصاصی مثل قابلیت رزرو آنلاین یا پلاگ و شارژ انحصاری استفاده کنند. این دو برند همچنین گفته‌اند که استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی نیز در دستور کارشان است تا «یک تجربه شارژ دوست‌دار محیط‌زیست و احیاپذیر» را ارائه دهند.

نکته قابل‌توجه این است که جوینت‌ونچر جدید برای شروع فعالیت خود نیازمند تایید مقامات و پیروی از نیازمندی‌ها و استانداردهای محلی است. این تنها شبکه شارژی نیست که مرسدس‌بنز می‌خواهد در چین بسازد. مدیران این برند در ژانویه نیز گفته بودند که قصد تاسیس ۱۰ هزار نقطه شارژ تا سال ۲۰۳۰ در آمریکای شمالی، اروپا و چین را دارند. مرسدس در نوامبر گذشته هم اولین مرکز شارژ خود در آمریکای شمالی را تاسیس کرد.

نظر دهید


در همین زمینه