شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - Li Auto L9 Pro
با کاهش 6.5 درصدی قیمت

 

یک سال پس از عرضه Li Auto L9 Max، این شرکت تریم Pro آن را با قیمتی کمتر، دستیار‌های راننده خودکار کمتر، سنسورهای کمتر و تراشه‌های بیشتر به بازار عرضه کرده است. لی اتو در کنار شرکت‌هایی مانند Nio، Xpeng، Weltmeister و... جز اولین استارت‌آپ‌های NEV چینی محسوب می‌شود که بر خلاف شرکت‌های نام برده شاسی بلند‌های هایبرید تولید می‌کند.


اولین مدل این شرکت Li Auto One بود که از خط تولید کنار گذاشته شد. در حال حاضر این شرکت سه محصول L7، L8 و L9 را در لاین آپ خود دارد و فروش خوبی را در چین تجربه می‌کند. از ژانویه تا جولای سال جاری، این شرکت بیش از 173.000 دستگاه خودرو تحویل داده‌اند. آمار نشان می‌دهد این خودروساز تنها در ماه جولای 34.000 دستگاه به مشتریان خود تحویل داده است. حالا این شرکت برای افزایش فروش پرچمدار خود نسخه‌ای ارزان قیمت‌تر را با پسوند Pro عرضه می‌کند.


از نظر ابعاد این شاسی بلند فول سایز 5218 میلی‌متر طول، 1998 میلی‌متر عرض، 1800 میلی‌متر ارتفاع و 3105 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. برای مقایسه و درک بهتر ابعاد؛ L9 حدود 37 میلی‌متر کشیده‌تر، 220 میلی‌متر باریک‌تر و 35 میلی‌متر کوتاه‌تر از BMW X7 است.


طراحی Li Auto L9 Pro تفاوتی با نسخه Max ندارد و همچنان از یک نوار نورانی عرضی به طول 2 متر در جلو نصب شده و چراغ‌های اصلی بر روی سپر قرار دارند. برای آیرودینامیک بیشتر دستگیره‌ها از نوع جمع شونده هستند.


کابین Li Auto L9 Pro با پیکربندی 6 صندلی و دو نمایشگر 15.7 اینچ متصل به یکدیگر بسیار جذاب طراحی شده است. L9 نمایشگر پشت فرمان ندارد و به جای آن یک نمایشگر HUD بر روی فرمان نصب شده تا دیتا مورد نظر راننده را تامین کند. سرنشینان عقب نیز از نمایشگر 15.7 اینچ بهره می‌برند که مانند ب‌ام‌و سری 7 بر روی سقف نصب شده و از فرامین صوتی و حرکتی پشتیبانی می‌کند.


L9 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که 449 اسب‌بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این اعداد، این شاسی بلند فول سایز تنها در 5.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در کنار این دو موتور الکتریکی، یک پیشرانه 1.5 لیتر بنزینی وجود دارد که نقش ژنراتور را ایفا می‌کند. پک سه عددی باتری 44.5 کیلووات ساعت (با ظرفیت استفاده 39.2 کیلووات ساعت) نیرو بخش موتورهای الکتریکی خودرو Li Auto L9 Pro است. این خودرو با یکبار شارژ می‌تواند مسافت 215 کیلومتر و به صورت ترکیبی 1315 کیلومتر را در چرخه CLTC طی کند.


همانطور که بالاتر اشاره شد، Li Auto L9 Pro از امکانات کمتری نسبت به تریم Max برخوردار است. سیستم خودران ساده‌تر، کاهش 6 دوربین به 1 عدد، حذف سنسور LiDAR و حذف چراغ‌های LED هوشمند مواردی هستند که باعث شده تا قیمت این خودرو کاهش پیدا کند.


از امکانات مدل Pro می‌توان به یک دوربین 8 مگاپیکسل، 9 دوربین 2 مگاپیکسل، یک رادار موج میلی‌متری، یک پردازنده Journey5 از Hozon Robotics با 128 TOPS و دوازده رادار اولتراسونیک اشاره کرد. تریم MAX از دو تراشه Nvidia Drive Orin-X با 508 TOPS استفاده می‌کند.


تریم Pro از سیستم خودران AD Pro بهره می‌برد که تنها در بزرگراه‌ها قابل استفاده است و همچنان در مقابل تریم Max که می‌تواند با استفاده از سیستم ناوبری در تمامی مسیرها به صورت خودکار حرکت کند پایین‌تر قرار می‌گیرد.


قیمت تریم پرو 59.860 دلار است و 6.5 درصد کمتر از 64.280 دلار تریم مکس است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه