شبکه‌های اجتماعی

غول 5200 اسب بخاری بلغارستان!

اولین محصول یک شرکت تازه‌تاسیس

با یک هایپرکار الکتریکی جدید آشنا شوید! این «آلینو آرکینیوم» است که یک خودروی 2 در تمام‌الکتریکی از کشور بلغارستان است و با «تکنولوژی‌های فضایی از آینده» آمده است! البته در همین ابتدای کار باید بگوییم که اعتبار این شرکت بلغارستانی هنوز تاییدنشده است و معلوم نیست که آن‌ها بتوانند به تولید یا معرفی مناسب محصول خود برسند. این برند در سال 2015 تاسیس شده و نام آن، برگرفته شده از کلمه ایتالیایی alieno است که به معنای «فضایی» یا «موجود فضایی» است. در حال حاضر، این همه اطلاعاتی است که از این برند در دست داریم.
اولین محصول این کمپانی، 4 نسخه خواهد داشت: نسخه پایه با 2610 اسب‌ بخار و نسخه‌های قدرتمندتری که به ترتیب 3482، 4351 و نسخه پرچم‌دار این مجموعه که 5221 اسب‌ بخار قدرت دارند. زمان‌های مربوط به شتاب این نسخه‌ها اعلام نشده اما آلینو ادعا می‌کند که حداکثر سرعت نسخه پرچم‌دار این مدل، 488 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
هر نسخه، با 3 سطح مهندسی مختلف عرضه خواهد شد: STR (خیابان)، TRC (پیست) و RCE (مسابقه). آلینو می‌گوید که حتی نسخه‌ای از این مدل را برای مسابقات سطح LMP1 24 ساعته له‌مانس آماده کرده است تا اگر روزی شاهد حضور خودروهای تمام‌الکتریکی در این مسابقات بودیم، آن‌ها نیز بتوانند در آن شرکت کنند.
اما این شرکت چطور توانسته به چنین اعداد حیرت‌انگیزی در بخش تولید قدرت برسد؟ آلینو می‌گوید که این خودرو از سیستمی به نام «پیشرانه الکتریکی مستقیم» بهره می‌برد. این سیستم بسته به نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید، تا 6 موتور الکتریکی را روی هر چرخ خودرو قرار می‌دهد! یعنی نسخه تاپ‌رنج این مدل که 5221 اسب بخار تولید می‌کند، 24 موتور الکتریکی دارد که هر کدامشان به صورت مستقل، کنترل می‌شوند! آلینو می‌گوید از سیستم مشابهی برای تولید گشتاور نیز استفاده شده و این واحد قدرتی از نسخه تاپ‌رنج به نسخه پایه، به ترتیب 8800، 7400، 5920 و 4440 نیوتن‌متر است! این پیشرانه از یک باتری با سلول‌های گرافینی LiPo استفاده می‌کند و ظرفیت آن بین 60 تا 180 کیلووات ساعت است. بزرگ‌ترین نسخه این باتری می‌تواند با یک بار شارژ، مسافت 1020 کیلومتر را طی کند.
آرکینیوم بر یک «فنربندی روبوتیک» سوار شده است که از آخرین فناوری‌های روز ساخت سیستم تعلیق و شاسی بهره می‌برد. قدرت ترمز خودرو توسط 3 سیستم ترمز مجزا تامین می‌شود: یک سیستم هیدرولیک سنتی، یک سیستم احیای انرژی ترمز الکترومگنتیک و یک سیستم ترمز هوایی روبوتیک.
آلینو می‌گوید که این خودرو را در بلغارستان و فقط در صورت دریافت سفارش تولید خواهد کرد. مشتریان می‌توانند از همین الان نسخه دلخواه خود از این مدل را سفارش دهند. نسخه پایه آن 878000 دلار و نسخه پرچم‌دار آن 1.75 میلیون دلار قیمت دارد. زمان تحویل خودرو نیز با توجه به نوع تجهیزات و نسخه انتخابی مشتری، ممکن است بین 18 تا 30 ماه طول بکشد.

نظر دهید


در همین زمینه