شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - G80 EV Magma
احتمال تولید انبوه در آینده

اگرچه زمان زیادی از معرفی مدل مفهومی G80 Magma که توسط یک پیشرانه V6 تغذیه می‌شد نمی‌گذرد اما جنسیس تصمیم گرفته که نسخه الکتریکی این سدان قدرتمند را هم در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ معرفی کند. کانسپت جنسیس G80 EV Magma به جای استفاده از رنگ نارنجی، اکنون به یک آبی مخصوص بازار چین منقش شده و از چرخ‌های جدید ۲۱ اینچی آلیاژی و بادی‌کیت فیبر کربنی بهره می‌برد.


جنسیس G80 EV Magma الهام‌گرفته از آتش

سانگیوپ لی، مدیر طراحی جنسیس می‌گوید که رنگ جدید این کانسپت نشان می‌دهد که مجموعه ماگما «محدود به یک رنگ یا شکل خاص» نیست. رنگ جدید که Acme Blue نام دارد با الهام از شعله‌های آبی‌رنگ طراحی شده‌اند. این شعله‌ها زمانی پدیدار می‌شوند که آتش در بالاترین دمای خود در حال سوختن است.

به غیر از چرخ‌ها و رنگ جدید،‌ تفاوت ظاهری دیگری بین این کانسپت و نسخه درون‌سوز آن وجود ندارد. البته عناصری دیده می‌شوند که ذات بدون آلایندگی این خودروی الکتریکی را به رخ می‌کشند. جلوپنجره خودرو کاملا پوشانده شده تا آیرودینامیک آن بهبود یابد و در سقف خودرو، پنل‌های خورشیدی دیده می‌شوند که می‌توانند تا چند کیلومتر از مسافت قابل پیمایش خودرو را پوشش دهند. بال عقب استفاده‌شده در نسخه درون‌سوز نیز کوچک‌تر بود. در فضای داخلی نیز شاهد استفاده از تودوزی چرمی با عناصر فیبر کربنی و آبی‌رنگ هستیم.

 



جنسیس مشخصات و عملکرد فنی مربوط به پیشرانه تمام‌الکتریکی را افشا نکرد اما گفت که کانسپت G80 EV Magma از لحاظ قدرت، «عملکردی فراتر از یک مدل درون‌سوز سنتی» را ارائه می‌دهد. پیش از این گفته شده بود که پیشرانه V6 نسخه بنزینی این مدل مفهومی قادر به تولید ۵۰۰ اسب بخار است. در صورت استفاده از یک پیشرانه الکتریکی دو موتوره، امکان رد شدن از این قدرت خروجی به راحتی وجود دارد.

اگرچه G80 EV Magma در قالب یک مدل مفهومی معرفی شد اما سانگیوپ لی از آن به عنوان «یک نیروی جدید پیشگام در خط تولید» نام برد و بدین ترتیب، احتمالات درباره عرضه نسخه تولید انبوه آن شدت گرفت. البته همچنان مشخص نیست که حتی در صورت چراغ سبز به نسخه تولیدی، بازارهای غیرچینی از جمله اروپا و آمریکای شمالی قادر به دریافت این مدل باشند. نکته قابل‌توجه این است که مدل تولیدی بنزینی G80 Magma با پیشرانه V6 به عنوان یک مدل تولید محدود و به صورت انحصاری برای بازار خاورمیانه عرضه شد.

جنسیس به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مرغوب و لوکس گروه هیوندای، سه سال پیش وارد بازار چین شد. مدیران برند قصد دارند که حضور خود در این بازار را با عرضه مرتب مدل‌های جدید و به‌روزیافته که مخصوص نیاز و سلیقه مشتریان چینی طراحی می‌شوند تقویت کنند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه