شبکه‌های اجتماعی

با هدف به‌کارگیری در خودروهای تولیدشده در چین


خودروهای تمام‌الکتریکی آئودی در چین، قرار است با همکاری مشترک FAW تولید شوند و اکنون مشخص شده که باتری‌های این محصولات نیز توسط BYD و CATL تامین خواهند شد.

آئودی در چین مدل‌های Q6 L e-Tron، Q6 L Sportback e-tron و A6 L e-tron را اسمبل می‌کند. تفاوت این نسخه‌ها با همتاهای غربی خود، فاصله بین‌محوری افزایش‌یافته است. گفته شده که آئودی از باتری‌های فسفات لیتیوم‌یونی بی‌وای‌دی برای نسخه‌های پایه و عادی استفاده خواهد کرد و باتری‌های سنگین‌تر و با چگالی انرژی بالاتر CATL نیز در نسخه‌های گران‌قیمت‌تر و لوکس‌تر حضور خواهند داشت.

تولید این ۳ مدل در چین با همکاری مراکز تولیدی برند FAW انجام خواهد شد. این مرکز ۲.۸ میلیارد دلاری، توان تولید ۱۵۰ هزار خودرو در سال را دارد. از دسامبر ۲۰۲۴ به عنوان تاریخ رسمی تاسیس و آغاز به کار این مرکز یاد شده است. اولین مدلی که تولید انبوه آن در این تاسیسات آغاز می‌شود، Q6 L e-tron خواهد بود. سازه‌ای که خودروهای الکتریکی این مرکز بر اساس آن ساخته خواهند شد، پلتفرم مرغوب الکتریکی یا PPE نام دارد که حاصل همکاری آئودی با پورشه است.

آئودی در قبال بازار چین، یک رویکرد ۲ شاخه دارد. علاوه بر فروش مدل‌های مبتنی بر سازه PPE، این خودروساز آلمانی در اوایل امسال نیز شراکت تازه خود با برند SAIC را اعلام کرد. در این همکاری، از پلتفرم iO Origin ساخته IM Motors برای تولید برخی از مدل‌های الکتریکی دیگر استفاده خواهد شد. در حال حاضر، از این پلتفرم برای تولید مدل‌های L7 سدان و LS7 شاسی‌بلند متعلق به برند IM Motors استفاده می‌شود. هنوز مشخص نیست که کدام مدل‌های الکتریکی آئودی بر اساس این پلتفرم ساخته خواهند شد.

نظر دهید


در همین زمینه