استلانتیس برند چینی لیپ موتور را به اروپا می آورد
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
مصطفی محدث
شروع کار با یک مدل الکتریکی و یک مدل خانوادگی
ام جی ۴ الکتریکی با فردا موتورز به ایران آمد
یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403
مصطفی محدث
هاچ‌بک سگمنت C ام جی
کیا سورنتو هایبریدی ۲۰۲۵ با تغییرات جزئی معرفی شد
شنبه, 29 ارديبهشت 1403
مصطفی محدث
افزایش قیمت ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلاری نسبت به مدل سال ۲۰۲۴
تویوتا 2000GT اسطوره ای که خودروسازی ژاپن را متحول کرد
جمعه, 28 ارديبهشت 1403
مصطفی محدث
نگاهی به خودروهای افسانه‌ای تاریخ (4): تویوتا 2000GT
رولز رویس کالینان فیس لیفت با تغییرات ظاهری معرفی شد
چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403
مصطفی محدث
محبوب ترین مدل برند آپدیت می شود
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

پیشنهاد سردبیر

یادداشت

  • تکرار یک اشتباه 70 ساله این بار در بازار ایران

    خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟
      "خانم‌های صورتی پسند کجا هستند؟"، عنوان روایتی است که "مت هیگ" از شکست یک ایده، در کتاب “Brand Failure” خود آورده است. این عنوان در واقع برای شکست افتضاح ایده داج لافم...
    نویسنده: محمدعلی ملاعبداللهی

شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین اخبار و مطالب

مشاهده بیشتر ...
اتومبیل فارسی - تولید خودرو

روند افزایشی تولید خودرو


مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: «آمارهای ثبت‌شده تولید انواع خودرو در پنج‌ماهه نخست امسال حاکی از تثبیت جریان تولید در کشور است.»


عبدالله توکلی لاهیجانی در جریان چهارمین روز از نمایشگاه تحول صنعت خودرو گفت: «آمارها در پنج‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش تولید ون از ۱۲۴ به ۸۰۶ دستگاه (رشد ۵۵۰درصدی)، افزایش تولید کامیونت، کامیون و کشنده از ۳‌هزار و ۵۱۲ به ۹هزار و ۶۷۸ دستگاه (رشد ۱۷۶درصدی)، افزایش تولید وانت از ۲۷هزار و ۹۲۵ به ۴۰هزار و ۸۰۰ دستگاه (رشد ۴۶درصدی) و افزایش تولید مینی‌بوس و اتوبوس از ۶۶۹ به ۷۴۶ دستگاه (رشد ۱۲درصدی) است. »


به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: «در بخش خودروهای سواری تولید از ۳۵۰هزار و ۲۶۱ دستگاه در پنج‌ماهه پارسال به ۳۷۰‌هزار و ۴۸ دستگاه رسیده که نشان‌دهنده رشد ۶درصدی است.»


توکلی لاهیجانی ادامه ‌داد: «در مجموع تا پایان مردادماه امسال تولید انواع خودرو در کشور با ثبت رشد ۱۰درصدی در هم‌سنجی با پارسال به ۴۲۲ هزار و ۷۸ دستگاه رسید.»


وی همچنین به کاهش آمار خودروهای موجود در پارکینگ‌های سایپا و ایران‌خودرو از ۱۳۰هزار و ۸۵۴ دستگاه در پنج‌ماهه پارسال به هفت‌هزار و ۶۶۸ دستگاه در مدت مشابه امسال به عنوان دستاوردی دیگر اشاره کرد.


به گفته این مقام مسوول وزارت صمت، افزایش تعداد تحویل خودروی سواری و وانت دو خودروساز بزرگ (سایپا و ایران‌خودرو) از ۳۳۹هزار و ۴۵۳ به ۴۳۳هزار و ۳۷۷ دستگاه و کاهش تعهدات معوق دو خودروساز بزرگ از ۳۰هزار و ۷۷۳ به ۲۱هزار و ۶۴۰ دستگاه نیز در این مدت محقق شده است.


توکلی لاهیجانی اضافه کرد: «افزایش تولید خودروی کامل توسط دو خودروساز بزرگ (سایپا و ایران‌خودرو) از ۸۲هزار و ۴۴۷ به ۳۱۵‌هزار و ۸۱۵ دستگاه و کاهش تولید خودروی ناقص از ۲۷۶‌هزار و ۴۹۱ به ۴۱‌هزار و ۵۶۲ دستگاه هم دیگر اتفاق رخ‌‌داده در صنعت خودرو است.»

 

نظر دهید


اتومبیل کلاسیک

طراحی اتومبیل

ویدیوها