شبکه‌های اجتماعی

لانچیا دلتا باز می‌گردد

توسط یک تیم ایتالیایی انجام می‌شود

 پس از این که در ابتدای امسال مجموعه Manifattura Automobili Torino اقدام به زنده کردن مدل مشهور استراتوس کرد، خبری از بازسازی و بازپروری یک نسخه افسانه‌ای دیگر از لانچیا یعنی دلتا اینتگرال می‌رسد. یوجنیو آموس که یک راننده رالی و مجموعه‌دار ایتالیایی است، با رهبری تیم Automobili Amos اقدام به ارتقا و به روز رسانی یکی از موفق‌ترین محصولات لانچیا کرده و نام دلتا فیوچریستا را برای آن برگزیده است. این محصول کلاسیک تقویت شده در ابتدا یک لانچیا دلتا اینتگرال مدل 1989 بوده تغییرات فراوان و سنگینی را تجربه کرده و تبدیل به هیولایی تازه نفس شده است.


بررسی تغییرات انجام شده در لانچیا دلتا
در مرحله نخست برای بهره‌بردن از مزیت وزن کم‌تر، بسیاری از قطعه‌‌های آن با نمونه‌هایی ساخته شده از فیبر کربن جایگزین شد. سپر جلو، کاپوت و کل قطعه‌های بدنه در قسمت جلو از فیبر کربن ساخته شده‌اند. همچنین قسمت‌هایی از عقب این خودرو از همین مواد سبک ساخته شده که شامل در صندوق عقب، اسپویلر و سپر عقب می‌شود. حتی کاور روی موتور نیز از فیبر کربن ساخته شده تا وزن آن را در مجموع به 1,250 کیلوگرم کاهش دهد.

این اتومبیل کلاسیک که اکنون در موارد بسیاری دست‌خوش تغییراتی جدی برای بهبود عملکرد شده است از همان قطعات اصلی سود می‌برد که تقویت‌شده و ارتقا یافته‌ است. برای نمونه قدرت پیشرانه آن به 330 اسب بخار افزایش یافته و جعبه‌دنده، دیفرانسیل و محور انتقال قدرت آن با نمونه‌‌های تقویت شده جایگزین شده‌‌ است. فضای اتاق این اتومبیل نیز با توجه به بازنگری‌‌های صورت گرفته به محیطی اسپرت‌تر بدل شده است. صندلی‌های جلو از برند ریکارو انتخاب شده‌ و پدال‌های آن با نمونه‌های آلومینیومی جایگزین شده‌ است. رودری‌های این خودرو شخصی‌سازی شده و فرمان این خودرو هم از نوع ویژه‌ای است که دکمه‌های کنترلی در آن تعبیه شدند. این اتومبیل یک مشکل نسبتا مهم دارد و آن قیمت 300 هزار یورویی آن است. از طرفی تنها 20 نمونه از آن تولید خواهد شد که شانس مالکیت علاقه‌مندان به آن را نیز کاهش می‌دهد.

نظر دهید


در همین زمینه