استفاده از کیسه‌ هوای رو به روی صندلی عقب در کلاس S جدید
اتومبیل فارسی - استفاده از کیشه‌های هوای ایمنی سرنشینان جلو در ردیف عقب مرسدس بنز S کلاس برای اولین بار

رونمایی در 2 سپتامبر 2020

مرسدس بنز به طور رسمی اعلام کرده که در نسل جدید کلاس S برای اولین بار از کیسه‌های هوای ایمنی که برای ردیف جلو در داشبورد تعبیه می‌شود، در ردیف عقب نیز استفاده کرده است. علت این امر کاهش آسیب‌های سرنشینان عقب در تصادفات از روبرو عنوان شده است. علاوه بر این، بر اساس اعلام این شرکت، نسل جدید مرسدس بنز کلاس S در تاریخ 2 سپتامبر رونمایی می‌شود.

 

این کیسه‌های هوا در ساختار دارای تفاوت‌هایی نسبت به نمونه به کار رفته در ردیف جلو است زیرا باید قابلیت محافظت از صندلی کودک را نیز داشته باشد. مرسدس بنز با اضافه کردن این کیسه‌های هوای ایمنی در کنار کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای، سطح گسترده‌ای از ایمنی را برای سرنشینان به ارمغان آورده است.

علاوه بر این، سیستم ایمنی فعال مرسدس بنز در نسل جدید کلاس S هوشمندتر خواهد بود. به عنوان مثال، در عملکرد سامانه PRE-SAFE، پس از این که رادار تشخیص داد که یک تصادف از کنار در حال وقوع است، بالشتک‌های تعبیه شده، صندلی راننده و سرنشین جلو را به سمت مرکز اتومبیل حرکت می‌دهد تا از سرنشینان محافظت بیش‌تری به عمل آید. در همین زمان، سیستم تعلیق E-ACTIVE BODY CONTROL خودرو باعث افزایش ارتفاع خودرو در سمتی که تصادف در حال رخ دادن است شده تا جذب ضربه توسط بخشی از خودرو که دارای سازه‌ای مستحکم‌تر است صورت گیرد.

 

قرار است پیش از رونمایی رسمی نسل جدید مرسدس بنز کلاس S، این شرکت در سه کنفرانس خبری آنلاین ویژگی‌های این اتومبیل را اعلام کند.

نظر دهید