شبکه‌های اجتماعی

از حرارت صحرا تا سرمای سیبری

تونل باد نوآورانه فورد

تست و آزمایش خودروهایی که در آینده از خط تولید یک کارخانه خودروسازی خارج خواهند شد، علاوه بر زمان هزینه، تجهیزات پیچیده و عجیبی را هم می‌طلبند. فورد در این زمینه گام فرا نهاده و با راه‌اندازی مرکزی بسیار پیشرفته برای شبیه‌سازی شرایط مختلف آب و هوایی به منظور تست خودروها، فصلی جدید را در زمینه آزمون‌های فنی رقم زده است.  کارخانه آب و هوای فورد، اولین تونل بادی در صنایع خودروسازی محسوب می‌شود که قادر است بارش برف سنگین و شرایط ارتفاع 5,200 متری معادل با ارتفاع کمپ اول در کوه اورست را ایجاد کند. این مجموعه می‌تواند بازه دمایی منفی 40 درجه تا 55 درجه سانتی‌گراد را برای تست خودروها شبیه‌سازی کند. همچنین در این تونل باد متفاوت، می‌توان رطوبت تا 95 درصد را ایجاد کرد. کارشناسان فورد در این مجموعه پیشرفته می‌توانند به طور همزمان 10 دستگاه خودرو را در شرایط مختلف شبیه‌سازی کرده و مورد مطالعه قرار دهند.
جو باکاج یکی از مسئولین تحقیق و توسعه محصولات فورد در اروپا معتقد است که شرایط دشوار و سرسختی که در این مرکز برای محصولات این شرکت شبیه‌سازی می‌شود، باعث افزایش اعتماد رانندگان به خودروهای فورد خود می‌شود که قادر خواهند بود در هر شرایطی از عملکرد وسیله نقلیه خود مطمئن باشند. رفتن به چهار گوشه این مرکز تست درست مانند سفر کردن به چهار گوشه کره زمین است. مهندسین فورد هر روز و هر ساعت در این مرکز مشغول کار بر محصولات آینده این شرکت به منظور ارائه برترین‌ها هستند.
در این مرکز، توانایی خودروهای فورد در شرایط سخت آب و هوایی چگونه مقاومت می‌کنند و برای سرنشینان خود ایمن خواهند بود؟ راحتی، مدارهای الکتریکی، قدرت ترمز، توانایی کشش تریلر و سرمایش و گرمایش داخل کابین همگی از فاکتورهایی هستند که در مورد محصولات فورد در این شرایط مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین در این مرکز قدرت و سرعت پاک کردن برفک از شیشه راننده مورد سنجش قرار گرفته و حتی بررسی می‌شود در زمان پیاده شدن از خودروی پوشیده شده از برف، چه میزان برفی روی  سر راننده ریخته می‌شود!
قطعا راه‌اندازی و استفاده از چنین مرکز پیشرفته‌ای مسلتزم صرف مقدار زیادی انرژی است که گفته می‌شود این میزان حدود 11 مگاوات برق است. این میزان الکتریسیته برای برق رسانی به یک شهر کوچک با 2,400 نفر جمعیت کافی است! فورد مدعی است که انرژی مورد نیاز این مرکز از منابع تجدیدپذیر و دوست‌دار محیط زیست به دست می‌آید. 

نظر دهید


در همین زمینه