شبکه‌های اجتماعی

تایرهای خودترمیم‌شونده، پایان‌دهنده دردسرها

آپشنی که از سوی فورد  عرضه می‌شود

 ممکن است شما هم در باره تایرهای ران‌فلت شنیده باشید که می‌توان برای مدت کوتاهی بعد از پنچر شدن نیز به حرکت با آن‌ها ادامه داد. این نوع تایرها به راننده حادثه دیده فرصت می‌دهند تا لازم نباشد به محض پنچر شدن به کناری ایستاده و تایر خود را تعویض یا ترمیم کنند. اما فورد و میشلین با تایرهایی که آن‌ها را Selfseal می‌خوانند به دنبال دست‌یابی به فرصت‌های جدیدی در این زمینه هستند. فورد قصد دارد تا این نوع تایرهای جدید را روی مدل‌های جدید مدل اکسپلورر خود عرضه کند.
    فورد مدعی است که این تایرهای جدید قادراند تا از پس 90 درصد پنچری‌هایی با بیشینه قطر 6.3 میلی‌متر برآیند. میشلین در داخل این تایرها از نوعی لاستیک درزگیر استفاده کرده تا اگر سوراخی در تایر پدیدار شد آن را پر کند. برای مثال فرض کنید یک میخ تایر اتومبیل شما را سوراخ کرده و از تایر خارج شود. در این حالت لاستیک مخصوص تعبیه شده این سوراخ را پر خواهد کرد. اگر هم در حالتی میخی که وارد تایر شده خارج نشود آن لاستیک درزگیر اطراف میخ را می‌پوشاند تا خروج باد تایر جلوگیری کند.
    این درزگیر لزوما مانع از نشت باد تایر به بیرون نمی‌شود اما سرعت این نشتی را تا حدود 1 بار (واحد فشار) در هر هفته کاهش می‌دهد. میشلین این فناوری را در سال 2011 معرفی کرده بود.
    فورد اکسپلورر که یک اتومبیل تمام‌عیار برای مسافرت‌های خانوادگی است می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای عرضه این نوع تایرها باشد. جوزف بیلمن در بیانیه‌ای در این باره گفت: "هیچ چیزی مثل یک تایر پنچر سفر خانوادگی را خراب نمی‌کند." از این رو او اکسپلورر را اتومبیل مناسب برای عرضه این تایرها می‌داند. این تایرها با توجه به تیپ انتخابی مشتری از فورد اکسپلورر به صورت استاندارد یا آپشن در دسترس قرار خواهند گرفت.
    مزیت استفاده از این تایرها در این است که مسافران اتومبیل را از توقف‌هایی که خود می‌توانند خطرآفرین باشند معاف می‌کند. همچنین به هنگام وقوع چنین حوادثی جلوی توقف‌هایی که تنها وقت مسافران را تلف می‌کند نیز می‌گیرد. از طرفی این نوع تایرهای جدید هنگام سوراخ شدن کنترل حرکت اتومبیل را از دست راننده خارج نمی‌کنند.

نظر دهید


در همین زمینه