شبکه‌های اجتماعی

پنج نکته در مورد تودوزی بنتلی

به مناسبت روز جهانی چرخ خیاطی

 چندی پیش در سیزدهم ژوئن برابر با بیست و دوم خرداد ماه، شرکت بنتلی با معرفی تیم خیاطی و تودوزی خودروهای لوکس خود روز جهانی چرخ خیاطی را گرامی داشت. در این مطلب به بررسی 5 نکته از فرآیند تولید و تهیه پوشش‌های داخلی محصولات لوکس بنتلی می‌پردازیم.

 

1.    پیچیدگی دوخت طرح‌های الماسی
در کابین کانتیننتال GT از طرح لوزی‌های تو در تویی استفاده شده است که بنتلی آن را «الماس در الماس» می‌خواند و تهیه چرم با این طرح، از ترکیب دوخت‌ها و سوزن‌کاری‌های پیچیده‌ای استفاده می‌شود. دستگاه‌های خیاطی برای ایجاد هر کدام از الماس‌های داخلی 712 کوک می‌زنند. این شرکت برای کامل کردن تمام جزئیات یک کابین به 7 ساعت تمام زمان نیاز دارد و برای این کار در کل 300,000 کوک زده می‌‎شود.


2.    ضرورت برنامه‌ریزی دقیق
زمانی که تکه‌های بزرگ چرم برای گذراندن مراحل بعدی برش می‌خورند، محاسبات لازم برای انواع دوخت‌ها و طرح‌های مختلف خیاطی باید در نظر گرفته شود. از آن‌جا بسته به طرحی که بر روی چرم پیاده‌سازی می‌شود میزان جمع‌ شدن سطح چرم متغییر خواهد بود و ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای ایجاد برش‌ها ومشخص می‌شود. به عنوان مثال، اجرای یک طرح پیچیده برای پنل درها باعث می‌شود که قطعه چرم مورد نظر تا 12 درصد جمع شود؛ بنابراین، در نظر گرفتن این تغییر اندازه‌ها بسیار مهم است.


3.    سفارشات مربوط به بخش مولینر توسط یک تیم ویژه اجرا می‌شوند
Mulliner بخشی از بنتلی است که به اجرای سفارش‌های شخصی‌سازی‌شده مشتریان اختصاص دارد و این سفارش‌ها توسط تیمی متشکل از خیاط‌های مخصوص اجرا می‌شوند. طرح‌های مرکب و پیچیده ممکن است نیاز به چندین روز زمان و بیش از 500,000 دوخت داشته باشد.


4.    تیم خیاطی 120 نفره
تیم مستقر در شهر کرو انگلستان شامل 120 خیاط است که وظیفه دوخت و گل‌دوزی تزینات داخلی بنتلی را بر عهده دارند. برخی از اعضای این تیم بیش از 40 سال است که در این مرکز مشغول به کار هستند.


5.    2.8 کیلومتر نخ در یک کانتیننتال GT
برای انجام دوخت‌های کابین هر کدام از کوپه‌های لوکس کانتیننتال GT، حدود 2,800 متر نخ و چرم 9 گاو اروپای شمالی لازم است. شخصی که چرم‌ها را برای انجام کارها آماده می‌کند، پشت آن‌ها را با علامت مخصوص به خود نشانه‌‎گذاری می‌کند تا برای انتخاب چرم پاسخگو باشد.

نظر دهید


در همین زمینه