شبکه‌های اجتماعی

بلندپروازی‌های یک غول فناوری

خودرو از فولکس، تکنولوژی از اپل

در سال‌های اخیر، اپل از مواضع جاه‌طلبانه خود در مورد خودروهای خودران عقب‌نشینی کرده است. زمانی بیان می‌شد که این غول دنیای فناوری تصمیم دارد تا خودروی مورد نظرش را از ابتدا تا انتها توسط خود طراحی و تولید کند که این طرح‌ها، دوام چندانی نداشتند و به طرح‌هایی مبنی بر همکاری با شرکت‌های خودروسازی برای تولید اولیه تبدیل شدند. در نهایت، طرحی جدید از اپل برای توسعه خودروهای خودران اعلام شده است که بر اساس آن این شرکت، محصول یک شرکت خودروسازی را در اختیار گرفته و ایده‌های خود را در زمینه نرم‌افزارها و سامانه خودران، روی آن به اجرا درآورد.
بر اساس گزارشی از نیویورک‌تایمز اپل قصد دارد تا تعدادی ون ترنسپورتر T6 را از شرکت فولکس‌واگن گرفته و آن‌ها را تبدیل به سرویس جابجایی کارمندانش کند. سه منبع آگاه به تایمز گفته‌اند که اپل قرارداد این پروژه را با فولکس‌واگن به امضا رسانده است. بر اساس گزارش‌ها، پیش‌تر اپل با خودروسازان دیگری مانند مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و، نیسان و مک‌لارن وارد مذاکره شده اما در نهایت هیچ کدام از این مذاکرات به نتیجه نرسیدند.
ون‌های فولکس‌واگن در این پروژه، چهارچوب اصلی خود را حفظ خواهند کرد اما اپل تجهیزات داخلی این ون‌ها را با نمونه‌های ویژه خود جایگزین خواهد کرد که شامل کنسول و صندلی‌های جدید می‌شود. همچنین، اپل کامپیوترها و تجهیزات الکترونیکی و سنسورهای مخصوص خود را به منظور تبدیل این ون‌ها به نمونه‌های خودران نصب خواهد کرد. در این میان، باتری‌های بزرگی که برای یک خودروی الکتریکی به کار می‌روند نباید فراموش شود.
این ون‌های خودران به منظور سرویس جابجایی کارکنان اپل بین دو مرکز این شرکت در سیلیکون ولی به کار برده خواهند شد. یک راننده برای در دست گرفتن کنترل خودرو در موارد لازم پشت فرمان آن خواهد نشست و یک نفر هم در جایگاه صندلی شاگرد وظیفه ثبت و بررسی عملکرد خودرو را خواهد داشت.
اگرچه یکی از کارمندان سابق اپل در مورد زمان اجرای این طرح مدعی شده است که اپل از هدف‌گذاری‌های خود عقب است اما هنوز مشخص نیست که این پروژه در چه زمانی عملیاتی می‌شود. گفته می‌شود در ابتدا قرار بود این پروژه تا پایان سال 2018 کامل شود اما فعلا هیچ‌چیز به صورت رسمی تایید نشده است. 

نظر دهید


در همین زمینه