شبکه‌های اجتماعی

زمان پیش‌فروش سایپا شاهین مشخص شد
اتومبیل فارسی - سایپا شاهین

بر اساس اعلام قائم‌مقام مدیرعامل در امور فروش شرکت سایپا 

سایپا شاهین که به عنوان یک رقیب جدی برای ایکو دنا مطرح است، احتمالا در محدوده قیمتی 150 میلیون تومان قیمت‌گذاری خواهد شد و قیمتی کم‌تر از رقیب ایران‌خودرویی خود خواهد داشت.
هر چند قرار بود سایپا شاهین با موتور 1.65 لیتری برلیانس و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک عرضه شود، اما به دلیل شرایط تحریمی امکان استفاده از این موتور در سایپا شاهین از بین رفته و اکنون موتور 1.5 لیتری M15 که به توربوشارژ مجهز شده و توانی حدود 108 اسب بخار تولید می‌کند برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

 

مجید باقری خوزانی قائم‌مقام مدیرعامل در امور فروش شرکت خودروسازی سایپا در گفت‌وگویی گفت: «امسال سال مهمی برای خودروسازی سایپا محسوب می‌شود، به این لحاظ که سایپا مشغول یک جراحی بزرگ است. ابتدا پراید ۱۳۲ را در دی ماه سال گذشته خارج کردیم و این ماه نیز مدل ۱۱۱ خارج شد. طی دو ماه آینده نیز خارج کردن پرتیراژترین مدل پراید یعنی ۱۳۱ را در دستور کار داریم. البته این اقدام باید طی ۵ سال گذشته انجام می‌شد. در ارتباط با جایگزینی برای خودروی پراید مرکز تحقیقات سایپا برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده و امسال دو فیس‌لیفت از محصولات سایپا را به بازار عرضه خواهیم کرد.»

 

وی درباره این دو خودرو گفت: «سایپا دارای یک پلت‌فرم اختصاصی برای تولید محصولاتش است. به‌عنوان نمونه خودروی کوییک یک محصول جدید است و بازار هم استقبال خوبی از این خودرو کرده است. بنابراین هنگامی که از فیس‌لیفت این محصول صحبت می‌کنیم به‌دنبال تغییرات ظاهری روی این خودرو هستیم. اما محصول جدیدی که سایپا به‌دنبال تولید انبوه آن است خودرویی است به نام شاهین. برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم که این خودرو را از نیمه دوم سال‌ جاری وارد بازار کنیم. پیش‌فروش این محصول را در نیمه اول سال و در ماه‌های پیش رو آغاز خواهیم کرد.»

 

مجید باقری خوزانی تاکید کرد: «بنابراین ما دیگر هیچ مدل پرایدی را تولید نخواهیم کرد البته محصولاتی که نام بردم (چه فیس‌لیفت‌ها و چه شاهین) به هیچ‌وجه جایگزین پراید نیست اما کمک می‌کند تا تنوع در سبد محصولات سایپا بعد از حذف سه مدل پراید حفظ شود.»

وی درباره مقایسه قیمت این محصولات با پراید نیز گفت: «به نظرم نه تنها در میان محصولات سایپا بلکه در هیچ جای دنیا نمی‌توانیم خودرویی به لحاظ قیمتی پیدا کنیم که جایگزین پراید شود. زیرا پراید ارزان‌ترین خودروی در حال تولید در سطح خودروسازی جهان بود.»

 

مجید باقری خوزانی درباره خودروهای مونتاژی نیز گفت: «سراتو که ۶ ماه پیش تولیدش در خطوط تولید سایپا متوقف شد و چانگان هم دیگر جایی در برنامه تولید سایپا ندارد. اما به جای آن عرضه سه محصول شاهین، کوییک سال و ساینا سال را در برنامه داریم.»

وی درباره زمان پیش فروش شاهین گفت: «بعد از ماه رمضان برنامه پیش‌فروش شاهین آغاز خواهد شد. برنامه مدیریت سایپا این است که تولید شاهین از نیمه دوم سال‌ جاری عملیاتی شود.»

نظر دهید