شبکه‌های اجتماعی

توگ؛ اولین خودروی ملی ترکیه رونمایی شد

در مسیر پیشرفت

بدون شک اگر پیگیر اخبار و اتفاقات روز صنعت خودرو دنیا باشید می‌دانید که کشور ترکیه صنعت خودروسازی قدرتمندی ندارد. اما به نظر می‌رسد زمان آن رسیده است که این کشور نیز در صنعت خودروسازی قدرت‌نمایی کند. TOGG (مخفف Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) اولین برند ملی خودروسازی ترکیه است  که قرار است تحت نام آن یک سدان و یک کراس‌اوور در سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود. لازم به ذکر است که در مراسم رونمایی این خودروها رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم حضور داشت.

 

TOGG با همکاری پینین‌فارینا و با توجه به سلیقه و نیاز مشتریان بومی این کشور و با توجه به دانش روز طراحی محصولات خود را طراحی کرده است. این طراحی با استفاده از المان‌های منحصر به فرد گل لاله نشان‌گر فرهنگ ترکیه است. 

کراس‌اوور C-SUV با پیشرانه الکتریکی از سال ۲۰۲۲ به بازار می‌شود. بر اساس تصمیم این شرکت، مشتریان امکان انتخاب دو نوع باتری لیتیوم یونی را خواهند داشت. با هر بار شارژ باتری با ظرفیت کم‌تر می‌توان مسافت ۳۰۰ کیلومتری و با هر بار شارژ باتری با ظرفیت بیش‌تر می‌توان مسافتی حدود 480 کیلومتر را طی کرد. با قابلیت شارژ سریع می‌توان شارژ باتری C-SUV را طی ۳۰ دقیقه به ۸۰٪ رساند. شرکت TOGG بسته باتری را با گارانتی ۸ ساله عرضه می کند تا خیال مشتریان از بابت خدمات پس از فروش آسوده باشد.

در مدل پایه، یک موتور الکتریکی در اکسل عقب قرار گرفته که ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در مدل دو موتوره یک موتور الکتریکی دیگر نیز در اکسل جلو قرار می‌گیرد و قدرت به بیش از ۴۰۰ اسب بخار می‌رسد. میزان گشتاور تولیدی این موتورهای الکتریکی تاکنون اعلام نشده است اما به گفته شرکت سازنده، مدل پایه در مدت زمان ۷٫۶ ثانیه و مدل مجهز به دو موتور الکتریکی در مدت زمان ۴٫۸ ثانیه از حال سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا خواهند کرد.

 

خودروهای این برند با استفاده از سطح دوم سیستم خودران عرضه می‌شوند، اما با استفاده از به روزرسانی‌های نرم‌افزاری قابلیت دستیابی به سطح سوم خودران را نیز دارا خواهد بود. علاوه بر این، خودروهای TOGG از سیستم منحصر به فردی به نام راهنمای هولوگرافیک نیز برخوردار خواهند بود. در این سیستم با کمک الگوریتم‌های واقعیت افزوده و تصاویر سه بعدی، ویژگی های منحصر به فردی در اختیار راننده قرار می گیرد. با استفاده از این سیستم، بدون این که راننده چشم خود را از جاده بردارد اطلاعات موردنیاز به صورت دیجیتالی و سه بعدی نمایش داده می‌شود. یکی از اهداف شرکت TOGG معرفی این سیستم برای اولین بار در جهان است.

نظر دهید


در همین زمینه