شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رضوانی Beast
مجهز به پیشرانه V8 و تجهیزات جاسوسی آپشنال

فریس رضوانی یک دهه پیش شرکتی را به نام خود تاسیس کرد و بعد از آن، جهان با ابرخودروی Beast آشنا شد. حال این کمپانی با معرفی نسل دوم این خودرو، در حال جشن گرفتن ۱۰ سالگی خود است. نسل دوم بیست عملا مدل محبوب جنرال‌موتورز یعنی کوروت C8 را به یک هایپرکار بسیار قدرتمند و جذاب تبدیل می‌کند. اگرچه که خود رضوانی از تایید این موضوع سر باز می‌‌زند. در هر صورت، محصول جدید رضوانی از گستره‌ای از تجهیزات و ویژگی‌هایی بهره می‌برد که طبق ادعای کمپانی، تا به حال در هیچ خودروی دیگری در این سگمنت دیده نشده است.


اگرچه این ادعا کمی جسورانه است، اما در ابتدا به سراغ مشخصات عادی‌تر خودرو خواهیم رفت. مدل رضوانی بیست ۲۰۲۴ در حقیقت یک کوروت C8 پوست‌انداخته است که توسط نسخه تیون‌شده‌ای از پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 تقویت می‌شود. به لطف یک جفت توربوشارژر و برخی اجزای دیگر، قدرت خروجی خودرو در حالت Beast Mode به ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد که بیشتر از دو برابر قدرت خروجی نسخه استاندارد C8 است. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده ۸ سرعته DCT از Tremec متصل است که سرعت تغییر دنده‌ها را به شدت بهبود می‌دهد. رضوانی ادعا می‌کند که به لطف تغییر دنده سریع، نسل دوم بیست می‌تواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در تنها ۲.۵ ثانیه طی کند. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار، تایرهای Pilot Sport Cup 2 R از میشلن هسند که رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب را پوشانده‌اند.


یکی دیگر از ادعاهای رضوانی مربوط به فیبر کربن سبکی است که در بدنه خودرو دیده می‌شود. رضوانی می‌گوید که نسل جدید بیست با نوعی «فیبر کربن مخصوص پوشانده شده که از رزین‌های با دمای بالا استفاده می‌کند و از آن در آخرین نسل جت‌های جنگنده ایالات متحده مثل F-35» استفاده شده است. در هر صورت، وزن کلی خودرو ۱۳۵۲ کیلوگرم است و می‌تواند مسافت یک چهارم مایل (برابر با ۴۰۲ متر) را در ۹.۶ ثانیه بپیماید.


همانند نمای خارجی، فضای داخلی بیست نیز از کوروت C8 منتقل شده منتهی از تودوزی و مواد داخلی باکیفیت‌تری در آن استفاده شده است. کنسول مرکزی نیز در جایگاه پایین‌تری نسبت به منبع الهام خود قرار دارد و همچنین، مجموعه‌ای از دکمه‌ها و البته فرمان با طراحی Yoke دیده می‌شود.


تمام موارد بررسی‌شده تا به اینجا، کم و بیش نسبتا عادی هستند و طراحی خودرو نیز اگرچه زیبا و جذاب است، اما خیره‌کننده و منحصر‌به‌فرد نیست. با این حال، رضوانی می‌گوید بسته‌ها و تجهیزات آپشنال خودرو هستند که نسل جدید بیست را به خودرویی بدون همتا در سگمنت خود تبدیل می‌کنند. از بین آن‌ها، یک بسته ۵۵ هزار دلاری به نام Bullet Proof وجود دارد که همان‌طور که از نامش پیدا است، شیشه و پنل‌های بدنه را ضدگلوله می‌کند. بسته دیگری هم به نام 007 وجود دارد که اگر کسی بخواهد حس و حال یک جاسوس واقعی را داشته باشد، می‌تواند با پرداخت ۴۵ هزار دلار به آن دست پیدا کند.


این بسته، ویژگی‌های عجیب و غریبی مثل نورافکن‌های بزرگ، بوق‌ها و آژیرهای مختلف، یک سیستم صوتی اینترکام، جعبه کمک‌های اولیه و جعبه هایپوترمیا (افت شدید دمای بدن)، ماسک‌های مخصوص گاز و سیستم دید در شب را به خودرو اضافه می‌کند. البته این‌ها تمام موارد نیست. در واقع بخشی از ویژگی‌های این بسته باعث تعجب خواهد شد چون ممکن است تا الان نمی‌دانستید که اصلا حضور چنین ویژگی‌هایی در یک خودرو قانونی است. این موارد شامل یک پخش‌کننده اسپری فلفل، استتار با دود، دستگیره‌های برقی در،‌ نورهای کورکننده، محافظ EMP و سیستم تشخیص مواد منفجره می‌شود. رضوانی درباره این بسته گفته است: «همه ما در قلبمان هنوز کودک هستیم و با دیدن آثاری مثل جیمز باند یا Knight Rider بزرگ شده‌ایم. به همین خاطر، باید همین ویژگی‌ها را در یک خودروی واقعی ارائه می‌دادیم.»


آن دسته از خریدارانی که روحیه کودکانه‌شان عین رضوانی است و می‌خواهند از تجهیزات جاسوسی در خودروی خود بهره‌مند باشند، باید کمی هم عجله داشته باشند چون فقط ۲۰ دستگاه نسل دوم رضوانی بیست تولید خواهد شد. قیمت پایه هر کدام از آن‌ها نیز ۴۸۵ هزار دلار یا به عبارتی، ۷ برابر قیمت نسخه پایه کوروت C8 است. امکان ثبت سفارش و شخصی‌سازی خودرو از همین الان در وبسایت رضوانی وجود دارد.

نظر دهید