شبکه‌های اجتماعی

میتسوکا ویوت، نیسان میکرا با ظاهر جگوار کلاسیک
Automobile Farsi - Mitsuoka Viewt

خودروی نوستالژی ژاپنی روانه بازار می‌شود

 

میتسوکا شرکت خودروسازی کوچکی در تویاما ژاپن است که کار خود را در فوریه 1963 آغاز کرده و ماموریت خود را تولید اتومبیل‌هایی مدرن با ظاهر کلاسیک قرار داده‌است. میتسوکا محصولات خود را بر پایه دیگر خودروهای ژاپنی و با مبنا قرار دادن خودروهای کلاسیک طراحی می‌کند. سال گذشته این شرکت یک کراس‌اوور به نام میتسوکا بادی را معرفی کرد که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد تا جایی که بیش از ظرفیت تولید یک سال میتسوکا برای خرید آن ثبت نام کردند.

 

میتسوکا در جدیدترین فعالیت خود میتسوکا Viewt را دوباره به بازار برگردانده است. Viewt از 1993 میلادی در میتسوکا تولید شده که طراحی آن بر پایه نیسان مارچ (میکرا) هاچ‌بک شکل گرفته است. Viewt تاکنون سه نسل را در مدت 28 سال تجربه کرده است. نکته جالب در مورد میتسوکا ویوت این است که فلسفه طراحی آن در این مدت تغییری نکرده و همچنان جگوار مارک 2 ساخته 1963 به عنوان الگوی طراحی این خودرو انتخاب شده است.

 

برای تولید میتسوکا Viewt هاچ‌بک قسمت‌های جلو و عقب بدنه تغییر اساسی داشته است. صندوق عقب به طور کامل در مدل جدید تغییر کرده و دوباره طراحی شده و طراحی داخلی اتومبیل نیز به طور کامل به روز شده است. نسخه سدان میتسوکا Viewt، 4515 میلی‌متر طول دارد، هرچند از سال 2005 مدل هاچ‌بک میتسوکا Viewt نادیشیکو با طول 3980 میلی‌متر پیش روی مشتریان این شرکت قرار دارد در نمای عقب تفاوت آن با نیسان میکرا تنها در سپر کلاسیک است که روی سپر اصلی نصب شده است.

 

میتسوکا اسم Viewt نوستالژی را برای این مدل انتخاب کرده و در دو کلاس سدان و هاچ‌بک تولید خواهد کرد. تفاوت اصلی آن نسبت به مدل قبل در قسمت‌هایی است که تقویت و به روز شده‌است. به عنوان مثال، برای Viewt نوستالژی، رنگ‌های ویژه بدنه همچون آبی تیره و بژ ارائه شده و چرخ‌های فولادی 14 اینچی با در پوش کرومی به رنگ بژ است.

 

در طراحی داخلی میتسوکا Viewt نوستالژی از نمایشگر استفاده شده و تودوزی چرمی آن متناسب با رنگ بدنه انتخاب شده است. همچنین پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودروی ظاهرا کلاسیک اما به‌روز، 1.2 لیتر گنجایش داشته و 79 اسب‌بخار قدرت دارد. این شرکت با توجه به این که خودروهای خود را به طور محدود به بازار ارائه می‌کند اما سفارش این اتومبیل را تا پایان ماه دسامبر 2021 بدون محدودیت قرار داده و مدل هاچ‌بک را 26 هزار دلار و سدان را 29هزار دلار قیمت گذاری کرده است، این درحالی است که نیسان مارچ که از نظر پیشرانه با میتسوکا Viewt یکسان است در بازار کشورهای CIS، 12000 دلار قیمت دارد.

 

میتسوکا از انواع مدل Viewt از سال 1993 تاکنون بیش از 12000 دستگاه فروخته است.

 

نظر دهید


در همین زمینه