شبکه‌های اجتماعی

مدرن ولی خاطره‌انگیز

پورشه کانسپت 911 Speedster را رونمایی کرد

خط تولید محصولات اسپیدستر از پورشه، یک عضو جدید را در خود می‌بیند. مفهومی دیگری از این اسپرت‌ساز آلمانی که 500 اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد، جمعه گذشته توسط پورشه معرفی شد. بر اساس آخرین نسل 911، از همان فرمول آشنای همیشگی استفاده می‌کند. شیشه جلو برش داده شده و با یک زاویه تند‌تر از گذشته، قرار گرفته است. پایه‌های برآمده صندلی عقب حذف شده‌اند و دو کاور حبابی جای آن‌ها را گرفته‌اند. کانسپت اسپیدستر تمام این ویژگی‌ها را شامل می‌شود، به اضافه قطعاتی که ساخته شده از فیبر کربن هستند.
مدل‌های اسپیدستر به طور سنتی از سقف الکتریکی نیز بهره می‌گیرند. پورشه هیچ تصویری از حالت بسته بودن سقف و جنس سقف متحرک به کار رفته در این اتومبیل منتشر نکرده است. با این حال، انتظار می‌رود که پیش‌بینی‌های لازم برای محافظت با استفاده از این سقف، در شرایط آب و هوایی گوناگون انجام شده باشد.
در زیر خط کمربند، بدنه یک 911 Carrea 4 Cabriolet آشکار می‌شود که پورشه آن را دست‌کاری کرده است. طراحان، آینه‌های سنتی 911 را با یک ست کروم تزئین کرده‌اند که به استایل آینه‌های خودرو‌های تالبوت مسابقه‌ای شبیه شده‌اند. این در حالی است که باقی قسمت‌های بدنه هم با سیلور GT و رنگ سفید، همچون خودرو‌های مسابقه‌ای سال‌های گذشته پورشه، پوشانده شده است و برای اینکه از سادگی طرح کلی کاسته شود، یک عدد 70 بزرگ نیز با پس‌زمینه دایره سفید در بالای لوگو تایپ پورشه، در هر طرف بر روی‌ در‌ها چسبانده شده که یادآور هفتادمین سالگرد تاسیس این کارخانه است.
پورشه همچنین چراغ‌های جلو را با یک کاور خاطره‌انگیز که یادآور مدل‌های مسابقه‌ای قدیم است، باز طراحی کرده است. پورشه صندلی‌های کاملا دربرگیرنده جدیدی به کابین اضافه کرده که با ترکیب رنگ قهوه‌ای روشن از چرم Aniline و فیبر کربن همراه شده است. صحبت از تاریخچه محصولات مسابقه‌ای پورشه، حوصله و فضای زیادی می‌طلبد.
این کانسپت با وجود مسابقه‌ای بودن، از امکانات استانداردی همچون سیستم تهویه، سیستم رهیاب(نویگیشن) و سیستم صوتی برخوردار است. خوشبختانه 500 اسب بخار قدرت، برای بسیاری از عاشقان سرعت کافی به نظر می‌رسد. این قدرت بالا از پیشرانه 6 سیلندر خطی در دور موتور 9000 rpm به دست می‌آید. تنظیمات شاسی خودرو از مدل 911 GT3 به عاریت گرفته شده است.
پورشه این خودرو را یک کانسپت می‌نامد و تا زمانی که هیچ نشانه‌ای از تولید شدن آن در دست نباشد، به نظر گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در موزه Zuffenhausen آلمان به شمار می‌رود. به هر حال امیدواریم در صورت ورود آن به خط تولید، با همین آینه‌های جانبی جذابش به دست مشتریان برسد!

نظر دهید


در همین زمینه