شبکه‌های اجتماعی

نسخه استیشن 508 معرفی شد

خبری خوش برای طرفداران اروپایی پژو

چند ماه پیش بود که پژو از نسل کاملا جدید و زیبای سدان نیمه‌لوکسش، رونمایی کرد. چه در طراحی داخلی و چه خارجی، پژو خیره‌کننده ظاهر شد و 508 را یک کلاس بالاتر از آن چه که تاکنون در اروپا شناخته می‌شد، به بازار معرفی کرد. اکنون این خودروساز فرانسوی، یک اتاق متفاوت را از نسل جدید 508 معرفی کرده است که می‌تواند برای اکثر اتومبیل‌های این کلاس خط و نشان بکشد.
508 SW همان ظرافت‌های طراحی نسخه سدان را به ارث برده است با این تفاوت که این بار المان‌های ظاهری یک خودرو استیشن، همچون سقف طویل‌تر به آن اضافه شده‌اند. این موضوع نوید بخش فضای داخلی بزرگ‌تر و انعطاف‌پذیری بیش‌تر این اتومبیل با نیاز‌های خانواده‌ها است، در حالی که بر خلاف بسیاری از استیشن‌ها، نسبت به نمونه سدان دچار افت در طراحی نشده است و کاراکتر جذابی در نوع خود دارد.
دماغه 508 تقریبا بدون تغییر از نسخه سدان به این خودرو پیوند زده شده است، اما در نمای جانبی بازی زیبا با خطوط، و انحنای جذابی که از پایین ستون C آغاز شده و به ستون D می‌رسد، از تفاوت‌های استایل خارجی نمونه SW و سدان هستند. یکی دیگر از المان‌های اضافه شده به خودرو، لوگو تایپ جدید و بزرگ پژو در زیر شیشه درب پنجم است که اصالت 508 را گوشزد می‌کند. در کل به نظر می‌رسد که پژو در طراحی نمای عقب آن چنان موفق عمل کرده است که 508 SW از این نما، بیشتر به هاچ‌بک‌های سگمنت C جذابی می‌ماند تا یک استیشن خانوادگی!
در داخل کابین، 508 SW از سبک طراحی داخلی جدید موسوم به i-Cockpit برخوردار است که به تازگی در تمام محصولات پژو مورد استفاده قرار می‌گیرد و آن، همان فرمان کوچک مربعی، پنل کنترلی و لمسی 12.3 اینچی و یک نمایشگر 10 اینچی مرکزی که امکان دسترسی به Apple Car Play، Android Auto، Peugeot MirrorLink و Navigation 3D را فراهم می‌آورد. فضای داخلی 508 SW علاوه بر زیبایی و جذابیت، یک میزبان غنی‌شده با تکنولوژی‌های ایمنی روز از شما است. پژو در این مدل، سیستم نایت ویژن مجهز به مادون قرمز (اینفرارد)، کروز کنترل تطبیقی با عملگر‌های حرکت و توقف، دستیار پارک هوشمند، ترمز اضطراری خودکار، رادار تشخیص حرکت بین خطوط، سیستم نور بالای اتوماتیک، سیستم تشخیص علائم و تابلو‌های رانندگی و محدودیت سرعت و رادار تشخیص نقاط کور را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.
قدرت لازم برای حرکت دادن این استیشن زیبا، از همان پیشرانه مشترک با نمونه سدان تامین می شود. 1.6 لیتری بنزینی که در دو ورژن 177 و 222 اسب بخاری موجود است. هشت سرعته اتوماتیک، تنها جعبه‌دنده قابل انتخاب در مدل‌های 1.6 لیتری است. خریداران همچنین قادر به انتخاب پیشرانه دیزلی از بین سه گزینه به حجم‌های 1.5 تا 2.0 لیتر خواهند بود. قدرت تولیدی این سه پیشرانه هم طبق اعلام منابع رسمی از سوی پژو به 128، 158 و 177 اسب بخار می‌رسد که از میان آن‌ها، نمونه 128 اسب بخاری تنها با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می‌شود. برخی از منابع مدعی شده‌اند که پژو در حال تدارک یک نسخه پلاگ‌این هیبرید از 508 SW برای نیمه دوم سال 2019 است.
پژو 508 SW هنوز هم یک میوه ممنوعه در بازار ایالات متحده به شمار می‌رود. جایی که بر خلاف اروپا، واگن‌ها و استیشن‌واگن‌ها روز به روز به حاشیه رانده می‌شوند و کراس‌اوور‌ها و SUV‌ها، فروش کهکشانی را تجربه می‌کنند. با این حال، 508 SW استیشنی دوست داشتنی، با ظاهری منحصر به فرد است که فهرست کاملی از فناوری‌های روز و آپشن‌های ایمنی را به خریدار خود ارائه می‌دهد. 508 SW قبل از عرضه رسمی در اروپا از فوریه 2019، در نمایشگاه پاریس در انتهای 2018 توسط پژو به نمایش گذاشته خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه