شبکه‌های اجتماعی

فیات 500 الکتریکی معرفی شد
اتومبیل فارسی - فیات 500 الکتریکی

هاچ‌بک کوچک و جذاب فیات

در ادامه معرفی آنلاین محصولاتی که قرار بود در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 رونمایی شوند، فیات نیز از مدل 500 الکتریکی پرده برداشت تا دوران تازه‌ای برای این هاچ‌بک کوچک و جذاب فیات رقم بخورد. این اتومبیل کاملا به صورت الکتریکی طراحی شده و فیات 500e جدید قرار نیست که جایگزین نسخه فعلی شود بلکه این پروژه‌ای کاملا نوین بوده که در شهر تورین تولید شود و نسخه فعلی فیات 500 همراه با پیشرانه درون‌سوز و هیبریدی همچنان در لهستان تولید خواهد شد. 

 

طول و عرض فیات 500 الکتریکی جدید 60 میلی‌متر نسبت به نسخه فعلی افزایش یافته است بیشتر شده و فاصله بین دو محور آن نیز 20 میلی‌متر کشیده‌تر شده است. طراحی فضای داخلی فیات 500 الکتریکی کاملا متحول شده است. فضای داخل کابین کاملا مدرن و به روز طراحی شده و فیات از یک نمایشگری 10.25 اینچی برای سامانه مالتی مدیا و سرگرمی استفاده کرده است. نشانگرهای سنتی پشت فرمان هم جای خود را به یک صفحه نمایش 7 اینچی داده‌اند. به لطف رشد ابعاد، کمی فضای پا سرنشینان در دو ردیف نسبت به گذشته بیشتر شده است.

 

فیات 500 الکتریکی جدید دارای سیستم‌های ایمنی و کمکی نسبتا کاملی شامل نظیر ترمز اضطراری، هشدار نقاط کور، سامانه حرکت بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی است. فیات 500 الکتریکی جدید از یک پیشرانه الکتریکی و بسته باتری 42 کیلووات ساعتی بهره می‌برد. این موتور الکتریکی قادر به تولید 118 اسب‌بخار قدرت است که می‌تواند در مدت زمان 9 ثانیه فیات 500 جدید الکتریکی از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت دست یافته و روند شتاب‌گیری را تا رسیدن به بیشینه سرعت 150 کیلومتر در ساعت ادامه دهد. فیات اظهار کرده که 500 الکتریکی توانایی پیمایش مسافت 320 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل بپیماید. در مورد شارژ مجدد این اتومبیل نیز اتصال به یک شارژر 85 کیلوواتی منجر می‌شود تا باتری‌ها در مدت 35 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ شوند. این در حالی است که با اتصال به شارژر خانگی، شارژ کامل باتری 14 ساعت زمان نیاز دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه