شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و 545e xDrive معرفی شد
AutomobileFa - 2021 BMW 545e xDrive

مصرف سوخت 2.1 لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب 4.7 ثانیه‌ای

ب‌ام‌و در حال توسعه مدل‌های پلاگ‌این هیبرید سری 5 جدید بوده و در جدیدترین اقدام، نسخه 545e xDrive را توسعه داده است. 

 

این محصول به پیشرانه 6 سیلندر خطی به همراه سامانه توئین پاور توربو ب‌ام‌و مجهز است که 286 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه به یک موتور الکتریکی سنکرون متصل می‌شود که این موتور برقی به تنهایی توانایی تولید 109 اسب‌بخار قدرت را دارا است. بنابراین در مجموع این سامانه هیبریدی حدود 394 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. جعبه‌دنده 8 سرعته استپ‌ترونیک و سامانه چهار چرخ محرک هوشمند xDrive ب‌ام‌و از دیگر ویژگی‌های این مدل است.

بر اساس اعلام این خودروساز باواریایی، 545e xDrive می‌تواند با قوای فنی فوق در مدت زمان 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد و بیشینه سرعت آن نیز روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. این اتومبیل در زمان رانندگی در حالت برقی می‌تواند به بیشینه سرعت 140 کیلومتر در ساعت دست یابد و مسافت قابل پیمایش آن نیز در این حالت حدود 54 تا 57 کیلومتر اعلام شده است. بر اساس اعلام رسمی، مصرف سوخت 545e xDrive به طور متوسط ​​2.1 تا 2.4 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود که رقم بسیار مطلوبی برای این این سدان بزرگ لوکس است.

 

مهندسین ب‌ام‌و برای 545e xDrive حالت‌های مختلف رانندگی را در نظر گرفته‌اند. به صورت پیش‌فرض خودرو در حالت هیبریدی قرار داد که باعث ایجاد یک تنظیم متعادل و هوشمند بین عملکرد پیشرانه درون‌سوز و موتور برقی می‌شود.اگر راننده دو بار دکمه هیبرید که در کنار اهرم تعویض دنده قرار دارد را فشار دهد، حالت بهینه‌سازی شده‌ای به نام هیبردی اکو پرو (Hybrid Eco Pro) فعال می‌شود تا بهره‌وری را تا حد امکان افزایش دهد. با قرار دادن خودرو در حالت اسپرت، بالاترین عملکرد فنی و تمام 394 اسب‌بخار توان تولیدی مجموعه هیبریدی در اختیار راننده قرار خواهد گرفت و در انتها حالت رانندگی الکتریکی نیز برای 545e xDrive در نظر گرفته شده که در این حالت موتور برقی وظیفه حرکت دادن خودرو را بر عهده خواهد داشت.

مانند سایر مدل‌های هیبریدی و الکتریکی ب‌ام‌و، 545e xDrive نیز به سامانه‌ای موسوم به ready to drive sound مجهز شده است. از آنجایی که در حالت برقی تقریبا هیچ صدایی از خودرو شنیده نمی‌شود، از این سامانه برای هشدار دادن حضور خودرو به عابر پیاده استفاده می‌شود. این صدا از طریق همکاری با موسیقی‌دان معروف آلمانی، هانس زیمر تولید شده است.

 

 545e xDrive همچنین از خدمات مربوط به سامانه eDrive Zone ب‌ام‌و نیز بهره می‌برد که به کمک آن با وارد شدن اتومبیل به مناطق دارای آلایندگی کم و اصطلاحا پاک و همچنین مناطق درون شهری، تبدیل حالت رانندگی به حالت تمام برقی به صورت خودکار در دستور کار خودرو قرار می‌گیرد.

ب‌ام‌و هنوز جزئیات بیش‌تری را در مورد زمان عرضه و قیمت 545e xDrive اعلام نکرده است.

 

نظر دهید