شبکه‌های اجتماعی

با مک‌لارن 600LT آشنا شوید

رونمایی از جدیدترین عضو خانواده لانگ‌تیل

مجموعه Sport Series مک‌لارن اکنون یک عضو تاپ رنج جدید دارد و نام آن، 600 Longtail است. این خودرو در که خط تولید، بالاتر از مدلی که بر اساس آن ساخته شده یعنی 570S قرار خواهد گرفت، از بدنه‌ای فیبر کربنی بهره می‌برد و طول آن به اندازه 7.3 سانتی‌متر، 570S بیش‌تر است و همچنین، چهارمین عضو خانواده لانگ‌تیل محسوب می‌شود.
اگرچه ظاهر کلی شاید برای طرفداران مک‌لارن کمی آشنا به نظر برسد، اما واقعیت این است که 600LT تغییرات زیادی داشته است. وزن کلی خودرو با کاهش نزدیک به 96 کیلوگرم، اکنون به فقط 1,247 کیلوگرم می‌رسد. این کاهش وزن شدید به لطف قطعات سبک‌وزنی که توسط بخش Special Operations مک‌لارن توسعه داده شده‌اند، میسر شده است. این قطعات شامل سقف فیبر کربنی و ورودی‌های هوا در جلو می‌شود.
مک‌لارن 600LT به خاطر اسپلیتر بزرگی که در جلوی دارد، بسیار متمایز از 570S است و البته دیفیوزر بزرگ‌تر و بال عقب ثابت نیز کمک شایانی به شخصیت بخشیدن به 600LT می‌کنند. لیست تغییرات مک‌لارن برای مدل 600LT، فقط به بدنه و طراحی خارجی ختم نمی‌شود بلکه این شرکت برای مشتریان خود، صندلی‌های مخصوص مسابقه‌ای فیبر کربنی P1 را در داخل قرار داده است. علاقه‌مندان مک‌لارن سنا نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتر، صندلی‌های این مدل را در 600LT خود داشته باشند.
نسخه کوپه 570S قادر به تولید 562 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر بود. اکنون 600LT جا پای بزرگان خود قرار داده و قدرت تولیدی آن به 592 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتن‌متر می‌رسد. در واقع نسخه جدید پیشرانه 3.8 لیتری V8 دو توربوی این مدل که 30 اسب‌بخار و 20 نیوتن‌متر بیش‌تر تولید می‌کند، باعث شده که نرخ قدرت به وزن عضو جدید لانگ‌تیل، به عدد 474 اسب بخار در ازای هر تن برسد. آمار مربوط به عملکرد خودرو هنوز منتشر نشده اما با توجه به قدرت بیشتر و وزن کم‌تر، می‌توان گفت که 600LT به راحتی می‌تواند اعداد بهتری از 570S در این بخش داشته باشد. شتاب 0 تا 100 مدل 570S نزدیک به 3.2 ثانیه طول می‌کشید و برای رسیدن به 200 کیلومتربر ساعت از نقطه توقف، به 9.5 ثانیه زمان نیاز داشت. حداکثر سرعت این خودرو نیز 328 کیلومتر اعلام شده بود. انتظار می‌رود که 600LT در تمامی این بخش‌ها و البته نه با اختلاف‌های خیلی زیاد، آمار بهتری از این مدل داشته باشد.
مک‌لارن به طور دقیق نگفته است که چند دستگاه از 600LT خواهد ساخت اما تایید کرد که تولید این مدل «بسیار محدود» خواهد بود و فقط 12 ماه تولید آن ادامه می‌یابد. فرآیند تولید این خودرو در اکتبر شروع می‌شود و قیمت آن نیز هنوز اعلام نشده است. آن‌هایی که بتوانند یک دستگاه از 600LT را خریداری کنند، یک رو کامل را هم با اعضای تیم آزمایش مک‌لارن در پیست خواهند گذراند تا این افراد با کمک‌رسانی خود به خریداران نشان دهند که چطور از محصول جدیدی که خریده‌اند، رانندگی لذت‌بخش‌تری را تجربه کنند.

نظر دهید


در همین زمینه