شبکه‌های اجتماعی

کونیخزگ یسکو معرفی شد

حضور مدعی رکورد سرعت در ژنو

 کریستین کونیخزگ مالک و مدیرعامل این شرکت سوئدی نام محصول جنجالی تازه خود را از پدرش گرفته تا ادای دینی باشد به کمک‌های حیاتی که او در ابتدای راه‌اندازی کونیخزگ انجام داده بود. پیش‌تر نام راگناروک برای مدل جدید در نظر گرفته شده بود که به نظر می‌رسد نام جدید برای بزرگداشت یسکو کونیخزگ مناسب‌تر باشد.
    بدنه کونیخزگ یسکو تماما از فیبرکربن ساخته شده که وزن کل اتومبیل را بسیار پایین نگه‌داشته است. مونیخزگ یسکو تنها کمی بیش از 1400 کیلوگرم وزن دارد. از طرفی در زیرر کاپوت این اتومبیل پیشرانه شاهکار آن قرار دارد که یک نمونه 5.0  لیتری V8 مجهز به توربوشارژر است. این پیشرانه به لطف میل‌لنگ خاص و قطعات داخلی سبک از جمله پیستون‌هایی با پوشش سرامیکی، قادر است تا 8500 دور در دقیقه دور بگیرد. قدرت پیشرانه این اتومبیل با بنزین معمولی 1280 اسب بخار اعلام شده و این در حالی است که با استفاده از بنزین E85 این عدد به 1600 می‌رسد. به این ترتیب نسبت قدرت به وزن این کونیخزگ از مدل مشهور One:1 نیز بیش‌تر است. نکته جالب توجه دیگری که در مورد پیشرانه این اتومبیل وجود دارد آن است که این پیشرانه تا سال 2026 با قوانین مربوط به آلاینده‌ها سازگار خواهد بود.
    تمام نیروی تولیدی توسط این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده 9 سرعته خودکار به محور محرک عقب منتقل می‌شود. گیربکس این اتومبیل قادر است تا در صورتی که پدال گاز تخته می‌شود با سرعت بالایی دنده معکوس داده و دنده مناسب را برای شتاب‌گیری انتخاب کند. کونیخزگ به دنبال شکستن رکورد سرعت است و حداکثر سرعت یسکو را 300 مایل بر ساعت یعنی کمی بیش از 482 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است.
    تنها 125 دستگاه از ابراتومبیل کونیخزگ یسکو تولید خواهد شد. یسکو آخرین اتومبیلی از سوی کونیخزگ خواهد بود که بدون استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی تولید می‌شود. در نظر بگیرید وقتی به گشتاور الکتروموتورها مجهز شود چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد!

نظر دهید


در همین زمینه