شبکه‌های اجتماعی

جی‌ام‌سی هامر الکتریکی معرفی شد / 1000 اسب بخار قدرت و 15000 نیوتن‌متر گشتاور!
اتومبیل فارسی - جی‌ام‌سی هامر برقی 2022

یک دهه پس از خروج آخرین مدل هامر از خط تولید

تقریباً یک دهه پس از خروج آخرین مدل هامر از خط تولید، این اتومبیل محبوب و دوست داشتنی پرقدرت‌تر از قبل و همگام با فناوری روز به خط تولید بازگشته است. پیش از این نیز گفته شده بود که که هامر جدید قرار است بر خلاف گذشته نام یک مدل از GMC باشد و حال با معرفی رسمی هامر جدید مشخص شده است که جنرال موتورز برنامه پر و پیمانی را برای آینده خودروهای برقی دارد.

 

طراحی ظاهری
جی‌ام‌سی هامر الکتریکی 2022 در طراحی ظاهری بسیار ساده‌تر از مدل‌ قبلی به نظر می‌رسد. این مدل دارای یک جلوپنجره ساده بوده که چراغ‌های جلوی باریک LED به طور پیوسته با آن قرار گرفته است. همچنین در قسمت پایینی دماغه نیز از صفحه مسطحی استفاده شده که برای عبور از مسیرهای خرج‌ جاده‌ای بسیار پرکاربرد است. هامر جدید دارای گلگیرها، شیشه‌ها و جلوپنجره با ارتفاع کم است. همچنین جی‌ام‌سی پنل‌های شفاف متحرکی را برای سقف به کار برده که قابلیت باز شدن و تبدیل شدن هامر جدید به یک مدل بدون سقف و کانورتیبل را فراهم می‌کند. محلی برای ذخیره این پنل‌ها پس از برداشته شدن در فضای بار جلو (زیر در کاپوت) در نظر گرفته شده است. اگرچه شیشه جلو هامر جدید مانند جیپ گلادیاتور تا نمی‌شود، اما شیشه عقب را می‌توان به صورت برقی جمع کرد. 

در عقب هامر جدید نیز جی‌ام‌سی از چراغ‌های LED بزرگ، سپر با حلقه‌های فلزی D شکل و درب محفظه بار با 6 وضعیت مختلف و یک تخت کوچک استفاده کرده است.

در بخش قوای فنی، هامر جدید به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموع خروجی آن‌ها به 1000 اسب بخار قدرت و 15.592 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. تولید این مقدار باورنکردنی از گشتاور باعث شده تا شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت هامر جدید به 3 ثانیه برسد.

امکانات داخل کابین

در داخل کابین هامر جدید، جی‌ام‌سی از یک نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان نشانگرهای پشت فرمان و یک نمایشگر 13.4 اینچی برای سامانه چند رسانه‌ای و سرگرمی استفاده کرده است. نمایشگر مرکزی کابین همچنین دسترسی آسان به سامانه UltraVision Hummer را فراهم می‌کند که دارای 18 حالت مختلف نمایش تصاویر دوربین‌ها برای عبور بهتر از تنگناها و موانع است. نمایشگر مرکزی علاوه بر این، ویجت‌های آفرودی نظیر فشار باد تایرها و همچنین زاویه‌های رول و پیچ (Pitch) را نیز نشان می‌دهد.

هامر جدید قرار است همراه با آخرین نسخه از سیستم رانندگی نیمه مستقل Super Cruise عرضه شود. این سامانه امکان رانندگی بدون دست را در بیش از 320.000 کیلومتر از بزرگراه‌های سازگار با این سیستم در ایالات متحده و کانادا فراهم می‌کند.

 

ویژگی‌های فنی و خارج‌ جاده‌ای (آفرود)

در بخش قوای فنی، هامر جدید به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموع خروجی آن‌ها به 1000 اسب بخار قدرت و 15.592 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. تولید این مقدار باورنکردنی از گشتاور باعث شده تا شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت هامر جدید به 3 ثانیه برسد که رقمی حیرت‌آور برای این اتومبیل است.

این موتورها توسط یک بسته باتری با تکنولوژی اختصاصی جنرال موتورز موسوم به Ultium تغذیه می‌شوند که هامر جدید را قادر می‌سازد مسافت 563 کیلومتری را با یک بار شارژ کامل ی کند. این باتری‌ها با 10 دقیقه شارژ شدن می‌توانند انرژی مورد نیاز برای پیمایش 160 کیلومتر را ذخیره کند.

هامر جدید به سیستم فرمان چهار چرخ مجهز خواهد بود که دارای عملکرد CrabWalk است. این سامانه چرخ‌های جلو و عقب را قادر می‌سازد تا با سرعت کم در یک زاویه به چرخش درآمده و بنابراین هامر جدید قادر است به صورت مورب و عرضی حرکت کند.

جی‌ام‌سی برای تفویت ویژگی‌های آفرود هامر جدید، این اتومبیل را به طور استاندارد با تایرهای 35 اینچی گودیر Wrangler All Territory MT عرضه خواهد کرد. هامر جدید با این تایرها آنها قادر خواهد بود از موانع عمودی 457 میلی‌متری بالا رفته و از آب با عمق بیش از 610 میلی‌متر عبور کند. هامر جدید می‌تواند به تایرهای بزرگ‌تر 37 اینچی نیز مجهز شود.

سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر هامر جدید امکان تنظیم ارتفاع و افزایش 150 میلی‌متری ارتفاع را فراهم می‌کند که در مسیرهای آفرود بسیار کاربردی خواهد بود.

هامر جدید قرار است همراه با آخرین نسخه از سیستم رانندگی نیمه مستقل Super Cruise عرضه شود. این سامانه امکان رانندگی بدون دست را در بیش از 320.000 کیلومتر از بزرگراه‌های سازگار با این سیستم در ایالات متحده و کانادا فراهم می‌کند.

نسخه‌های مختلف، زمان عرضه و قیمت

هامر EV با تریم Edition 1 با قیمت 112،595 دلار به بازار عرضه می‌شود. پس از عرضه این مدل در سال آینده، این شرکت هامر جدید را در نسخه EV 3X در پاییز 2022 با قیمت 99.995 دلار عرضه خواهد کرد. این نسخه دارای 3 موتور الکتریکی است اما خروجی آن تقریبا 800 اسب بخار  و گشتاور آن نیز به 12،880 نیوتن‌متر محدود خواهد شد. مسافت قابل پیمایش این مدل با یکبار شارژ در حدود 483 کیلومتر اعلام شده است.

در بهار سال 2023 ، جی‌ام‌سی نسخه 2X هامر جدید را با قیمت 89.995 دلار معرفی خواهد کرد. این مدل دارای 2 موتور الکتریکی است که در مجموع 625 اسب بخار قدرت و 10،033 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با وجود کاهش توان، این مدل همچنان قادر است 483 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

یک سال بعد، در بهار 2024 ، این شرکت یک مدل پایه هامر جدید را با قیمت 79.995 دلار به بازار عرضه خواهد کرد. این مدل از موتورهای نسخه 2X استفاده خواهد کرد، اما دارای برد 402 کیلومتری است.

 

هامر جدید در خط مونتاژ خودروهای الکتریکی جنرال موتورز به نام Factory Zero تولید خواهد شد و از اواخر سال آینده میلادی به بازار عرضه می‌شود. مشتریان در حال حاضر می‌توانند با پرداخت 100 دلار نسبت به سفارش و رزرو هامر جدید اقدام کنند.

 

نظر دهید