شبکه‌های اجتماعی

سری کربن فورد GT معرفی شد

قهرمان لمان با رنگ و لعابی جدید برای طرفداران

 شرکت فورد برای کاهش وزن مدل GT خود به طور گسترده از فیبرکربن بهره می‌جوید، اما نسخه‌ای ویژه از این اتومبیل‌ قدمی فراتر در استفاده از این کامپوزیت‌های ارزشمند بر می‌دارد. این خودروساز دیترویتی سه شنبه گذشته یک نمونه مخصوص از فورد GT با نام Carbon Series را معرفی کرد که به طور تقریبی نسبت به نسخه استاندارد 18 کیلوگرم وزن کمتری دارد. این وزن کم‌تر با استفاده از رینگ‌های فیبرکربنی، مهره چرخ‌های تیتانیومی، سیستم اگزوز تیتانیومی و دریچه عقب پلی‌کربنات با خروجی‌های هوای اضافی به دست آمده و فورد در این باره می‌گوید: " در این مدل فورد جی‌تی بیش از هر نسخه‌ دیگری از این اتومبیل از فیبرکربن در معرض دید استفاده شده است." دو نوار فیبر کربنی هم‌رنگ بدنه که در ستون‌ A و اجزای کربنی که در قسمت تحتانی بدنه به کار رفته‌اند در کنار رینگ‌های براق از این جمله هستند. در داخل این اتومبیل آمریکایی خاص از پوشش‌های کربنی مات برای درزها و کنسول مرکزی استفاده شده است.
هرمان سالنبوچ مدیر جهانی فورد پرفورمنس در بیانیه‌ای گفت: "این (سری کربن فورد جی‌تی) مثالی دیگر از این است که ما چگونه می‌توانیم خودروی برنده مسابقات لمان را به روش‌های هیجان‌انگیز و جدیدی ارائه کنیم تا مشتریان بتوانند در میراث شگفت‌انگیز این خودرو سهیم باشند."
قیمت این اتومبیل از حدود 450 هزار دلار شروع می‌شود که به همراه سیستم تهویه هوا، رادیو  و سامانه تفریحات و سرگرمی Sync3 عرضه می‌شود. در نسخه Compettion Series این اتومبیل به دلیل کاهش هر چه بیش‌تر وزن که پیش‌تر معرفی شده بود امکان انتخاب و خرید این آپشن‌ها وجود نداشت. با این وجود نسخه Carbon Series فورد جی‌تی از نگهدارنده نوشیدنی و محفظه کنار صندلی راننده بی‌بهره است. فورد GT سری کربن را می‌توان با آینه‌های کناری، کالیپر ترمز و خط مسابقه‌ای رنگی سفارش داد که رنگ‌ این قسمت‌ها می‌تواند از میان یکی از گزینه‌های قرمز، نارنجی، آبی یا نقره‌ای انتخاب شود.
فورد در مورد محدودیت تولید این نسخه ویژه از مدل جی‌تی سخنی به میان نیاورده است، با این حال پیش‌بینی می‌شود در صورت وجود تقاضای بالا این شرکت قادر است در هفته یک دستگاه از آن را به تولید برساند. این خودروساز در ابتدای ماه جاری اعلام کرد که نمونه‌های بیشتری از موستانگ GT350 در برای دو سال آینده تولید خواهد کرد که در مجموع تعداد آن‌ها در طول شش سال تولید به بیش از 1,350 دستگاه می‌رسد.

نظر دهید


در همین زمینه