شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی‌وای‌دی Qin Plus DM-i
مجهز به پیشرانه پلاگ‌این هایبریدی و باتری مخصوص بلید

بی‌وای‌دی با آخرین محصول خود برای خریداران سدان‌های اقتصادی و کم‌هزینه،‌ بازار چین را تکان داده است. قیمت این خودروی پلاگ‌این هایبریدی که Qin Plus DM-i نام دارد از ۷۹ هزار و ۸۰۰ یوآن یا تقریبا ۱۱ هزار دلار شروع می‌شود و از بهترین گزینه‌ها برای خریداران با بودجه محدود در این سگمنت است.


به مناسبت معرفی این مدل، پستی در شبکه‌های اجتماعی بی‌وای‌دی منتشر شد که در بخشی از آن آمده: «قیمت {این خودرو} سازندگان خودروهای بنزینی را به ترس و لرز خواهد انداخت. نسخه Glory Edition به استاندارد جدیدی برای سگمنت خودروهای سبک و کوچک تبدیل خواهد شد.»


نسخه پایه و استاندارد بی‌وای‌دی Qin Plus DM-i در مقایسه با رقبای اصلی خود، قیمت بسیار کم‌تری دارد. به عنوان مثال، فولکس‌واگن لاویدا که هم‌اندازه خودروی بی‌وای‌دی است و پرفروش‌ترین محصول سگمنت خود در بازار چین است، ۱۵ درصد گران‌تر تمام خواهد شد. این کاهش قیمت در مقایسه با محصولات محبوب تویوتا یعنی کرولا و پریوس هایبریدی به ۴۰ و ۵۰ درصد می‌‌رسد.


بی‌وای‌دی که پیشروی برندهای چینی در زمینه خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود، مدتی است که در حال کار روی مدل Qin Plus DM-i بوده اما نسخه جدید یعنی Glory Edition به اندازه ۲۰ هزار یوآن (۲۷۰۰ دلار) ارزان‌تر از نسخه پایه مدل قبلی است. اگرچه این خودرو مثل اکثر محصولات خبرساز بی‌وای‌دی از نوع تمام‌الکتریکی نیست، اما همچنان مهارت و قدرت تطبیق‌پذیری بی‌وای‌دی در ساخت و طراحی خودروهای پلاگ‌این هایبریدی را به رخ می‌کشد.


تمام نسخه‌های مدل Qin Plus DM-i از جمله Glory Edition، پیشرانه کم و بیش یکسانی دارند که از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی با ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر تشکیل شده است. در کنار آن، یک موتور الکتریکی در دو نسخه ۱۸۰ اسب بخار و ۳۱۶ نیوتن‌متر و ۱۹۷ اسب بخار و ۳۲۵ نیوتن‌متر قرار دارد. آخرین قطعه مهم این پیشرانه، باتری مخصوص بی‌وای‌دی یعنی Blade است که در دو ظرفیت ۸.۳۲ و ۱۸.۳۲ کیلووات ساعت ارائه می‌شود. نسخه Glory Edition احتمالا باتری کوچک‌تر را دارد چون مسافت الکتریکی قابل‌پیمایش آن فقط ۵۵ کیلومتر اعلام شده است.

 

AutomobileFa BYD Qin Plus 14021207 002


با توجه به قیمت بسیار پایین نسخه استاندارد Qin Plus DM-i، شاید فکر کنید که فضای داخلی خودرو بسیار ابتدایی و عادی خواهد بود. منتهی این فرضیه اشتباه است چون تمام نسخه‌های این خودروی پلاگ‌این هایبریدی از اتاقک بسیار مجهزی بهره می‌برند که شامل یک نمایشگر بزرگ مرکزی و یک پنل ابزار دیجیتالی می‌شود. امکان ارتقای فضای داخلی با استفاده از صندلی‌های چرمی، داشبورد چرمی، ورودی‌های هوای آهنی و برخی گزینه‌های شخصی‌سازی دیگر وجود دارد.


اگر با فعالیت‌ها و محصولات اخیر بی‌وای‌دی آشنا باشید، می‌دانید که این برند چینی فقط بازار خودروهای ارزان و کم‌هزینه را هدف قرار نداده است. آن‌ها با عرضه مدل‌هایی مثل شاسی‌بلند YangWang U8 و ابرخودروی YangWang U9، قصد دارند با بهترین و معتبرترین برندهای دنیای خودرو به رقابت بپردازند. رقابتی که تا به اینجا، بی‌وای‌دی را بیش از پیش سر زبان‌ها انداخته است.

نظر دهید


در همین زمینه