شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و مدل مفهومی i4 را معرفی کرد
AutomobileFa - BMW i4 Concept

صفر تا صد در 4 ثانیه

همان طور که ب‌ام‌و 4 کانسپت که سال گذشته میلادی در فرانکفورت رونمایی شد، پیش نمایشی از نسل جدید سری 4 بود، مدل مفهومی i4 نیز پیش نمایشی خواهد بود از آنچه در سال 2021 با نام i4 به تولید خواهد رسید. در واقع می‌توان به نسخه تولیدی i4 به دید یک سری 4 گرن‌کوپه الکتریکی نگاه کرد که اگرچه به پیشرانه بنزینی پرقدرت و حجیمی مجهز نیست، اما جلو پنجره جدید بزرگ ب‌ام‌و را به همراه خواهد داشت.

در واقع این جلوپنجره مشبک و بزرگ فقط یک قطعه تزئینی نیست بلکه ب‌ام‌و از آن با عنوان یک پنل هوشمند که سنسورهای مختلفی در آن تعبیه شده است یاد می‌کند. این خودروساز باوریایی به طور واضح  توضیحی در مورد این پنل هوشمند ارائه نکرده است.

 

بسیاری از آنچه در این مدل مفهومی دیده می‌شود، اشاره‌ای ظریف است به آنچه در آینده تحت عنوان i4 به تولید انبود خواهد رسید. طراحی کلی این مدل آماده و نهایی به نظر می‌رسد. البته نوار آبی رنگ در اطراف دیفیوزر در عقب خودرو به احتمال زیاد در نسخه تولیدی حذف خواهد شد. به طور مشابه، فضای داخل کابین نسخه تولیدی نیز ممکن است به اندازه آنچه در این مدل مفهومی دیده می‌شود مینیمال و ساده نباشد. گفته می‌شود که صفحه نمایش خمیده بزرگ به کار رفته در این مدل، آینده نمایشگرهای این برند را برای iNext و i4 به نمایش می‌گذارد. 

 

ب‌ام‌و سه حالت مختلف را برای نمایشگر و سیستم عامل آن در نظر گرفته است که قرار است در محصولات آینده این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. این سه حالت Core ،Sport و Efficient نامیده می‌شوند.  Core در واقع همان سامانه‌ای است که در نسخه‌های فعلی محصولات این شرکت وجود دارد و راننده با کمک حرکت دادن دست و انگشتان خود می‌تواند بسیاری از تنظیمات دلخواه خود را اعمال کند. حالت اسپرت، نمایش ویجت‌ها را در نمایشگر متمرکز و نزدیک‌تر می‌کند و همچنین امکاناتی که برای یک رانندگی اسپرت مورد نیاز است مانند زمان‌سنج را فراهم شود. در حالت Efficient نیز تمام تمرکز روی عملکرد بهینه خودرو و نحوه استفاده خودور از منابع قدرتی خود است.

 

مدل مفهومی i4 از یک موتور الکتریکی استفاده می کند که قادر به تولید 530 اسب بخار قدرت است. این موتور با یک بسته باتری 80 کیلووات ساعتی همراه است و می‌تواند مفهومی i4  را در مدت زمان 4 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند. برد پیمایشی 434 کیلومتری نیز برای برای این مدل مفهومی تخمین زده شده است.

 

نظر دهید