شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آمیکو آسنا توربو 6 دنده
در ششمین نمایشگاه حمل و نقل تهران

 

شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در مصلی تهران از پیکاپ آسنا توربو با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی رونمایی کرد.

 

پیکاپ جدید آسنا توربو 6 دنده که با کد M244 شناسایی می‌شود در بخش نمای ظاهری تغییرات جزئی را پشت سر گذاشته است. در جلو پنجره آسنا توربو دنده‌ای از نوشته AMICO خبری نیست و این نشان جای خود را به نوشته ASENA داده است. علاوه بر این، روی گلگیرهای جلوی یک بج توربو افزوده شده و در نمای پشت نشان M244 و AUTODIFFLOCK درج شده است.



یکی از بزرگ‌ترین تغییرات آسنا توربو دنده‌ای را باید در فضای داخل کابین دانست. فضای داخل کابین و داشبورد این نسخه کاملا با نمونه اتوماتیک یکسان است. سامانه چند رسانه‌ای با نمایشگر لمسی 9 اینچی، سیستم کنترل پایداری، سامانه کتنرل کشش، 2 عدد کیسه هوای ایمنی، کروز کنترل، سنسور نور، چراع‌های روشنایی در روز، تنظیم برقی آینه‌های کناری، صندلی راننده با تنظیم ۶ حالته، دو عدد جعبه داشبورد،دوربین و سنسور دنده عقب و… از جمله تجهیزاتی است که در آمیکو آسنا توربو دنده‌ای در دسترس است.



یکی دیگر از تغییرات قابل توجه و بزرگ آمیکو آسنا توربو دنده‌ای را باید در بخش قوای محرکه دانست. در نسخه توربو دنده‌ای مشابه نسخه توربو از پیشرانه خانواده ۴K2 میتسوبیشی استفاده شده است. پیشرانه مورد استفاده در این پیکاپ دوکابین دو دیفرانسیل با کد 4k22 شناسایی شده و از نوع 4 سیلندر با حجم دقیق ۲۳۷۸ سی سی است. این پیشرانه  توانایی تولید ۲۱۸ اسب بخار توان و بیشینه گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارا است.

آمیکو در آسنا توربو دنده‌ای از جعبه‌دنده 6 سرعته دستی استفاده کرده است که توان تولیدی پیشرانه را به کمک دیفرانسیل‌ها به هر دو محور خودرو منتقل می‌کند. 

 

لازم به ذکر است که آمیکو آسنا توربو دنده‌ای دارای حالت‌های رانندگی تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل سبک و سنگین و قفل دیفرانسیل اتوماتیک است. این ویژگی در کنار شاسی نردبانی و مستقل و همچنین سیستم تعلیق دوبل جناغی در محور جلو و فنر تخت چند لایه در محور عقب مب‌تواند بر ویژگی‌های خارج جاده‌ای این محصول تاکید کند.

 

حمید ترکی، مدیر فروش آمیکو، قیمت آسنا توربو دنده‌ای را یک میلیارد و صد میلیون تومان بدون در نظر گرفتن ارزش افزوده اعلام کرد. آمیکو تصمیم دارد در سال جاری ۴۰۰ دستگاه از این خودرو را در رنگ های خاکستری، سبز، قرمز، آبی، بادمجانی، سفید و مشکی تولید کرده و به فروش برساند.

 

 

نظر دهید