شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آئودی RS6
قدرتمند و گران قیمت

 

آئودی RS6 Avant Performance و RS7 Performance را سال 2022 تنها در اروپا عرضه کرد. با گذشت نزدیک به یکسال، حالا خریداران آمریکایی نیز می‌توانند برای سال 2024 این دو نسخه بسیار جذاب را خریداری کنند.


هر دو نمونه از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو بهره می‌برند که 621 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. برای مقایسه نمونه‌های قبلی این مدل‌ها 591 اسب‌بخار قدرت و 799 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کردند. RS6 Avant Performance و RS7 Performance تنها در 3.3 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند که نسبت به نمونه‌های قبلی 0.2 ثانیه سریع‌تر شده‌اند.


آئودی RS6


آئودی
برای دستیابی به این اعداد از توربوهای بزرگتر، قفل دیفرانسیل مرکزی مکانیکی سبک‌تر و ارتقا نرم افزار گیربکس برای تعویض سریعتر استفاده کرده است. نمونه‌های قبلی دچار کم فرمانی خفیفی بودند که در این نمونه بهبود پیدا کرده‌اند. برای داشتن صدایی گیرا و تهاجمی، این شرکت کیت اگزوز سفارشی RS Sport را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.


برای اینکه این دو نمونه را به راحتی از نسخه‌های دیگر تشخیص دهید باید به روکَش خاکستری مات اسپویلر جلو، درپوش آینه‌ها، رکاب‌ها، تریم پنجره، دفیوزر عقب و ریل‌های سقف دقت کنید. آئودی برای RS6 و RS7 دو رنگ جدید Grenadier Red و Ascari Blue Metallic را در نظر گرفته است. هر دو خودرو به صورت استاندارد از رینگ‌های آلیاژی 21 اینچ V شکل بهره می‌برند و به صورت سفارشی نیز سه گزینه 22 اینچ فورج کاری شده به شکل Y با روکش تیتانیومی، Y شکل دو رنگ مشکی و Y شکل مشکی مات برای انتخاب وجود دارند. لاستیک‌های رینگ 22 اینچ از نوع تابستانی Continental Sport Contact 7 خواهد بود.

 

آئودی RS7

 
مانند بسیاری از خودروهای اسپرت، زمانی که گیربکس در حالت دستی قرار می‌گیرد یک نشانگر چشمک زن بهترین تایم تعویض دنده را نشان می‌دهد. لانچ کنترل نیز برای عملکرد بهتر از سیگنال‌های صوتی استفاده می‌کند.


فرمان از جنس آلکانترا است اما اهرم تعویض دنده، زیر آرنجی و کنسول وسط از روکش میکروفایبر دینامیکا پوشیده شده‌اند. صندلی‌های اسپرت استاندارد از جنس چرم Valcona با دوخت لانه زنبوری هستند. اگر پکیج RS Design Package Plus انتخاب شود، این اجازه به خریدارا داده می‌شود که از بین سه رنگ خاکستری، قرمز و آبی یکی را برای کابین انتخاب کند.


قیمت RS6 Avant Performance از 126.895 و قیمت RS7 Performance از 128.895 دلار آغاز می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه