شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آخرین نسل ماکسیما
با افزایش قیمت
 

اگر خریداری تا به حال نیسان ماکسیما نداشته، حالا بهترین زمان برای مالکیت این سدان ژاپنی است زیرا این خودرو دیگر تولید نخواهد شد. مدل 2023 افزایش قیمت اندکی را نسبت به قبل تجربه کرده است.


همانطور که گفته شد نیسان مدل ماکسیما را آخر 2023 از خط تولید کنار می‌گذارد و به همین منظور تغییرات خاصی به غیر تعویض لوگو قدیمی با جدید در آن ایجاد نمی‌کند. بالاترین تریم این سدان ژاپنی پلاتینیوم است که خریداران با انتخاب آن صندلی‌های چرم نیمه آنیلین و رکاب‌های نورانی دریافت خواهند کرد.


تمام تریم‌ها نسبت به قبل افزایش قیمت داشته‌اند به صورتی که تریم SV پایه از 39.235 و تریم SR میان رده از 4.395 دلار آغاز می‌شود. هر دو تریم افزایش 300 دلاری را نسبت به مدل 2022 تجربه کرده‌اند. تریم پلاتینیوم با افزایش 1.100 دلار از 45.345 دلار شروع خواهد شد. به تمامی قیمت‌ها هزینه مقصد 1.095 دلار اضافه می‌شود.


ماکسیما پس از 42 سال از لاین آپ و خط تولید این برند ژاپنی کنار می‌رود. این خودرو در سال 1981 با نام داتسون ماکسیما تولید شد که از پیشرانه 6 سیلندر و محور محرک عقب بهره می‌برد. این خودرو از نسل دوم به صورت دیفرانسیل جلو همراه با پیشرانه 6 سیلندر درآمد که تا آخرین نمونه نیز با همین ترکیب به تولید می‌رسد. پیشرانه فعلی 300 اسب‌بخار قدرت دارد که از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

 

 
3 آگوست بود که این شرکت به تمامی نمایندگی‌ها و تامین کنندگان قطعه خود اعلام کرد که این آخرین نسل از ماکسیما خواهد بود و پس از آن با توجه به برنامه Ambition 2030 نیسان، بیشتر مدل‌ها به صورت الکتریکی عرضه خواهد شد. طبق این رویه، تا سال 2030 بیش از 40 درصد سبد محصولات این شرکت باید الکتریکی شده باشد. ابتدای سال نیسان دو مدل الکتریکی را به کارخانه کانتون واقع در می‌سی‌سی‌پی بُرد تا در آنجا تولید شوند.


ماکسیما نیز به صف طولانی سدان‌هایی پیوست که به غیر از طب خودروهای برقی، قربانی فروش و تقاضا بالای کراس‌اوور‌ها و شاسی‌بلند‌ها شدند.

 

نظر دهید


در همین زمینه