شبکه‌های اجتماعی

مرسدس بنز سیتان 2022، ون جدید مرسدس معرفی شد
اتومبیل فارسی - مرسدس بنز سیتان 2022

رنو کانگو در لباس مرسدس

 

 

پس از انتشار چند تصویر جاسوسی و همچنین چند تیزر، مرسدس بنز سیتان به طور رسمی معرفی شد.

 

این ون جدید مرسدس بنز قرار است در بازار خودروهای تجاری در اروپا به کامل‌تر شدن سبد محصولات این شرکت کمک کند. مرسدس بنز سیتان ون کوچکی است که حاصل تلاشی مشترک بین دایملر و رنو بوده و شباهت‌های آشکاری را با خانواده رنو کانگو جدید که به تازگی رونمایی شده دارد.

درست مانند پسر عموی فرانسوی خود، مرسدس بنز سیتان در دو نسخه باری و مسافری عرضه خواهد شد و نسخه تمام برقی آن نیز سال آینده وارد بازار می‌شود. 

 

برای تشخیص شباهت‌ها و مشاهده طرح کلی رنو کانگو در مرسدس بنز سیتان جدید، نیازی نیست که متخصص خودرو باشید. البته قسمت جلویی و دماغه به طور کامل بازطراحی شده و چراغ‌های جلو و جلوپنجره کاملا هم‌سو با زبان طراحی دیگر محصولات مرسدس بنز طراحی شده است. طراحان در نمای عقب مرسدس بنز سیتان از طرحی ساده و مینیمال استفاده کرده‌اند. ناگفته نماند که سطوح تجهیزاتی بالاتر و گران‌تر که به تجهیزات پر زرق و برق‌تری چون چراغ‌های جلو و عقب LED مجهز هستند نیز در دسترس خواهد بود. 

 

فضای داخل کابین مرسدس بنز سیتان کاملا کابردی و با تجهیزات ضروری و مورد نیاز طراحی شده است. در واقع در کابین سیتان جدید خبری از متریال با کیفیت بسیار بالا و تجهیزات و آپشن‌های چند هزار دلاری نیست. مرسدس می‌گوید میزان نفوذ سر و صدا و راحتی صندلی‌ها در کابین سیتان مثال زدنی است. بسته به سطح تجهیزات و تریم، مشتریان قادر خواهند بود امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، 7 کیسه هوای ایمنی برای نسخه مسافری و 6 کیسه هوای ایمنی برای نسخه باری، سامانه کمکی ترمز فعال، سامانه فعال کمکی حرکت بین خطوط، سامانه کمکی حفظ فاصله با خودروی جلویی و ... را نیز در اختیار داشته باشند.

 

این ون جدید مرسدس بنز قرار است در بازار خودروهای تجاری در اروپا به کامل‌تر شدن سبد محصولات این شرکت کمک کند. مرسدس بنز سیتان ون کوچکی است که حاصل تلاشی مشترک بین دایملر و رنو بوده و شباهت‌های آشکاری را با خانواده رنو کانگو جدید که به تازگی رونمایی شده دارد.

 

مشابه بسیاری از ون‌های تجاری کوچک در بازار اروپا، مرسدس بنز سیتان جدید به موتور دیزلی با سطوح مختلفی از قدرت مجهز شده است. این موتور دیزلی از نوع 4 سیلندر  1.5 لیتری است که توسط رنو تامین شده و در سه سطح قدرتی مختلف 74، 94 و 114 اسب بخار عرضه می‌شوند. گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز در سه نسخه مختلف به ترتیب به 230، 260 و 270 نیوتن‌‎متر خواهد رسید. این سه پیشرانه دیزلی برای نسخه باری عرضه می‌شود در حالی که برای نسخه مسافری تنها پیشرانه دیزلی 94 اسب بخاری در دسترس است.

 

البته اگر خواهان موتور بنزینی هستید، مرسدس یک نسخه توربوشارژ 1.3 لیتری با 101 یا 129 اسب بخار قدرت و 200 یا 240 نیوتن متر گشتاور را برای شما در نظر گرفته است. این پیشرانه‌ها (بسته به قدرت تولیدی) همراه با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه عرضه می‌شوند.

 

فروش سیتان جدید در اواسط سپتامبر در اروپا آغاز می‌شود. نسخه کاملاً برقی این ون که با نام eCitan شناخته می‌شود نیز در نیمه دوم سال آینده با قابلیت پیمایش 285 کیلومتر در چرخه استاندارد WLTP به شوروم‌های این شرکت می‌رسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه