شبکه‌های اجتماعی

نیووس، کراس کوپه کوچک فولکس واگن رونمایی شد
Automobile Farsi - 2020 VW Nivus

فعلا برای آمریکای جنوبی

فولکس‌واگن کوچک ترین کراس‌اوور کوپه خود را برای بازار آمریکای جنوبی رونمایی کرد.
این محصول که در برزیل طراحی شده، قرار است در بازارهای آمریکای جنوبی و بازارهای بین المللی دیگر از جمله اروپا نیز عرضه شود. فولکس واگن نیووس یک کراس‌اوور کوچک است که بر اساس پلتفرم MQB طراحی شده است. فولکس واگن پولو نیز بر اساس همین پلتفرم طراحی شده است. فولکس واگن نیووس در هفته‌های پیش رو در بازار برزیل عرضه می‌شود و پس از آن تا پایان سال جاری در بازار آرژانتین عرضه خواهد شد. دیگر بازارهای آمریکای لاتین نیز از سال 2021 میزبان این کراس‌اوور کوچک خواهند بود.
بر اساس اعلام فولکس واگن، نسخه اروپایی نیووس در نیمه دوم سال 2021 معرفی خواهد شد. به نظر می رسد نیووس با توجه به فاصله بیشتری که نسبت به پولو از سطح زمین دارد، توانایی حرکتی بهتری نسبت به این خودرو داشته باشد. همچنین فضای داخلی فولکس‌واگن نیووس بیشتر از برادر کوچک‌ترش است 415 لیتر فضای بار دارد.
بخش از این موضوع را می‌توان به دلیل طول بیش‌تر نیووس نسبت به تی کراس دانست. طول این خودرو 4266 میلی متر عنوان شد است و فاصله بین دو محور آن 2566 میلی‌متر است. همچنین عرض و ارتفاع فولکس واکن نیووس به ترتیب 1757 و 1493 میلی‌متر اعلام شده است.
در آمریکای جنوبی، فولکس‌واگن نیووس با یک موتور 1 لیتری TSI توربوشارژ سه سیلندر بنزینی عرضه می‌شود که 114 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین یک موتور با سوخت اتانول برای نیووس عرضه می‌شود که 126 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.این پیشرانه‌ها با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک عرضه می شود که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. نسخه تمام چرخ محرک برای نیووس عرضه نخواهد شد.
در زمینه ایمنی نیز فولکس ‌واگن سیستم‌های مانند تشخیص خستگی، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل شروع حرکت در سربالایی و دوربین دنده عقب را برای این خودرو در نظر گرفته است. امکاناتی مانند کروز کنترل تطبیق پذیر و ترمز حودکار اضطراری نیز برای فولکس واگن نیووس عرضه خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه