شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس به طور رسمی معرفی شد
اتومبیل فارسی - نسل جدید مرسدس بنز S کلاس 2021

پرچمدار جدید مرسدس بنز

سر انجام پس از برگزاری یک کمپین تبلیغاتی پر و پیمان و انتشار چند مرحله‌ای مشخصات و ویژگی‌های نسل جدید مرسدس بنز S کلاس، این خودروساز آلمانی بر اساس وعده قبلی امروز (2 سپتامبر) به طور رسمی نسل جدید S کلاس را معرفی کرد.

 

طراحی خارجی 

در بخش طراحی خارجی، نسل جدید مرسدس بنز S کلاس تغییرات قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. کاپوت کشیده‌تر،  چراغ‌های کاملا جدید جلو، چراغ‌های عقب جدید که پس از سال‌ها به صورت اقفقی طراحی شده، جلو پنجره بزرگ، ستون C که با شیب ملایم‌تری به عقب خودرو سرازیر می‌شود را باید از جمله بزرگ‌ترین تغییرات نمای خارجی مرسدس بنز S کلاس جدید دانست. دستگیره‌ درها نیز به طور کامل هم‌ سطح با بدنه طراحی شده و در زمان نیاز به صورت برقی بیرون می‌آید. علاوه بر این آینه‌ها نیز تا حد ممکن آیرودینامیک طراحی شده‌اند. همه این موارد باعث می‌شود تا ضریب درگ نسل جدید مرسدس بنز S کلاس به عدد خیره کننده 0.22 رسیده و S کلاس جدید را به یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان تبدیل کند. 

از نظر اندازه، نسل جدید مرسدس بنز کلاس S  نسبت به نسخه قبلی دارای 33 میلی‌متر طول بیش‌تر، 50 میلی‌متر عرض بیش‌تر و حدود 10 میلی‌متر ارتفاع بلندتر است. همچنین فاصله بین دو محور در نسل جدید مرسدس بنز S کلاس حدود 50 میلی‌متر افزایش یافته است.

 

فضای داخل کابین

با ورود به فضای داخلی کابین نسل جدید مرسدس بنز S کلاس، صفحه نمایش لمسی جدید 12.8 اینچی بنز که جایگزین ماوس و پنل‌های سیستم صوتی و تهویه مطبوع شده است بسیار جلب توجه می‌کند. مرسدس بنز با طراحی این صفحه نمایش، 27 دکمه را از داخل کابین حذف کرده و حال وظایف این کلیدهای حذف شده به صفحه نمایش جدید محول شده است. چهار دریچه هوای افقی که به صورت برآمده در بالای داشبورد قرار گرفته‌اند به همراه دریچه‌های عمودی در طرفین داشبورد جایگزین دریچه‌های گرد قبلی شده است. همچنین 30 بلندگو در کنار 8 تشدیدکننده بخشی از سیستم صوتی 4 بعدی Burmester در نظر گرفته شده برای نسل جدید مرسدس بنز S کلاس است. همچنین مرسدس بنز در نسل جدید S کلاس از فرمان جدید با سنسورهای پیشرفته تشخیص دهنده دست راننده بهره برده است. 

 

مانند گذشته، فضای داخلی کابین نسل جدید مرسدس بنز S کلاس دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی است. استفاده از چرم ناپا در کنار تریم‌های چوب و آلومینیوم فضای بسیار دلنشین و جذابی را در داخل کابین ایجاد کرده است. علاوه بر این، صندلی‌های جدید مرسدس بنز S کلاس دارای راحتی بیش‌تر، حمایت بهتر بدن سرنشین و سیستم گرمایش و تهویه به همراه 10 حالت مختلف ماساژ است. سرنشینان مرسدس بنز S کلاس 2021 با انتخاب هر یک از حالت‌های Refresh, Warmth, Vitality, Enjoyment, Well-Being و Training  نور محیط، وضعیت صندلی و تنظیمات سیستم تهویه مطبوع متناسب با حالت انتخابی به طور خودکار تنظیم خواهد شد. به لطف طول بیش‌تر و فاصله بین دو محور طویل‌تر، نسل جدید مرسدس بنز S کلاس فضای بزرگ‌تری را در اختیار سرنشیان قرار می‌دهد. برای نورپردازی هرچه زیباتر، در داخل کابین این اتومبیل از 250 چراغ فیبر نوری استفاده شده است.  لازم به ذکر است که در ردیف عقب نسل جدید مرسدسن بنز S کلاس دو نمایشگر 11.6 اینچی و یک تبلت پرتابل 7 اینچی برای تامین نیاز سرنشیان این ردیف و برای اهمال تنظیمات دلخواه سامانه سرگرمی و تهویه مطبوع تعبیه شده است. 

 

 

قوای فنی

نسخه پایه نسل جدید مرسدس بنز S کلاس مدل S500 خواهد بود که به یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 429 اسب‌بخار قدرت و 521 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. در کنار این پیشرانه یک موتور الکتریکی نیز تعبیه شده که می‌تواند به طور موقت 21 اسب‌بخار به توان تولیدی پیشرانه درون‌سوز اضافه کند. مرسدس بنز این سامانه هیبریدی را EQ Boost نامیده است. این پیشرانه در حال حاضر روی بسیاری از مدل‌هایAMG 53 نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این، موتور الکتریکی یکپارچه نصب شده با میل لنگ پیشرانه M256 قادر به افزایش 250 نیوتن‌متری گشتاور به صورت موقت و لحظه‌ای است. این سامانه که در آن سامانه محرک الکتریکی به میل لنگ پیشرانه درون‌سوز متصل بوده و سپس مجموعه موتور الکتریکی و درون‌سوز به جعبه‌‌دنده متصل می‌شود، Integrated Starter-Generator نام دارد.

 

نسخه قدرتمندتر نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در بازار آمریکا، S580 نام دارد که از یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با کد M176 بهره می‌برد. توان تولیدی این پیشرانه 469 اسب‌بخار و بیشینه گشتاور آن نیز 700 نیوتن‌‎متر اعلام شده و مشابه نسخه قبلی. برای این پیشرانه نیز سامانه هیبریدی EQ Boost در نظر گرفته شده است.  هر دو نسخه S500 و S580 به صورت استاندارد همراه با سامانه انحصاری 4 چرخ محرک مرسدس بنز موسوم به 4Matic عرضه می‌شوند. نسخه دیگر در نظر گرفته شده برای بازار آمریکا S580e نام دارد که به نوعی نسخه پلاگ‌این هیبرید نسل جدید مرسدس بنز S کلاس به شمار می‌رود. در این مدل به جای استفاده از پیشرانه 8 سیلندر، از پیشرانه 6 سیلندر خطی مشابه نسخه S500 استفاده شده اما توان خروجی آن به 362 اسب‌بخار محدود شده است. همراه با این پیشرانه، یک موتور الکتریکی 140 اسب‌بخاری نیز تعبیه شده و مجموع خروجی این سامانه هیبریدی به 500 اسب‌‌بخار قدرت و حدود 700 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

برای موتور الکتریکی یاد شده، بسته باتری 28 کیلووات ساعتی انتخاب شده که به کمک آن نسل جدید مرسدس بنز S کلاس قابلیت پیمایش 96 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی دارا است. این مسافت بیش از دو برابر طولانی‌تر از مسافت قابل پیمایش در حالت الکتریکی نسخه هیبریدی نسل فعلی کلاس S یعنی مدل S560e است. مرسدس سعی کرده که اکسل عقب را در ارتفاع پایین‌تری نصب کند تا جانمایی بسته باتری لطمه‌ای به فضای بار مرسدس بنز کلاس S جدید وارد نکند.

نسخه AMG نسل جدید مرسدس بنز S کلاس مجهز به پیشرانه پلاگ‌این هیبرید قادر به تولید بیشینه قدرت 800 اسب‌بخار است. S کلاس جدید نسخه S65 نخواهد داشت و مرسدس از پیشرانه 6 لیتری 12 سیلندر توئین توربو در میباخ کلاس S استفاده می‌کند که برای اولین بار به سامانه تمام چرخ محرک مجهز می‌شود.

 

مرسدس بنز تصمیم دارد در خارج از بازار آمریکا، S کلاس جدید را با پیشرانه‌های دیزلی متعددی همچون یک نسخه 6 سیلندر 3 لیتری با توانایی تولید 282 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور راهی بازار کند که پیشرانه پایه نسل جدید مرسدس بنز S کلاس در بازار اروپا خواهد بود. از آنجایی که در چین و برخی دیگر از کشورها، مالیات سنگینی مشمول پیشرانه‌های بزرگ و پرحجم می‌شود، مرسدس بنز مجبور به استفاده از پیشرانه 4 سیلندر خواهد بود. به عنوان مثال در کشور چین، مرسدس بنز CLS با مدل CLS260 که مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری با توانایی تولید 184 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور است و G350 همراه با پیشرانه 2 لیتری که توانایی تولید 299 اسب‌‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را دارد عرضه می‌شود. نسل جدید مرسدس بنز S کلاس دارای یک نسخه کاملا برقی است که EQS نام دارد و در سال 2021 عرضه خواهد شد. این نسخه توانایی پیمایش 700 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل دارا است.

 

فناوری‌های نوین و سامانه‌های ایمنی

در بخش تجهیزات ایمنی و سامانه‌های کمکی، نسل جدید مرسدس بنز S کلاس به امکاناتی چون ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی ​​با قابلیت توقف و حرکت، فرمان‌پذیری فعال، سامانه هشدار دهنده و کمکی حرکت بین خطوط، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار برخورد و رادار نقاط کور مجهز است. 

از جمله فن‌آوری‌های نوین به کار رفته در نسل جدید مرسدس بنز S کلاس، سیستم تعلیق هوشمند است که با توجه به سرعت حرکت اتومبیل و ناهمواری‌های سطح جاده، فنرهای هر چرخ را به طور مستقل تنظیم می‌کند. پردازشگر این سیستم، هزار محاسبه در ثانیه انجام داده و ضعیت حرکت خودرو را بررسی می‌کند تا بتواند نسبت به کوچک‌ترین تغییرات با سرعت بالایی واکنش نشان دهد. این شرکت در نسل جدید مرسدس بنز S کلاس برای اولین بار از کیسه‌های هوای ایمنی که برای ردیف جلو در داشبورد تعبیه می‌شود، در ردیف عقب نیز استفاده کرده است. این کیسه‌های هوا در ساختار دارای تفاوت‌هایی نسبت به نمونه به کار رفته در ردیف جلو است زیرا باید قابلیت محافظت از صندلی کودک را نیز داشته باشد.

علاوه بر این، سیستم ایمنی فعال مرسدس بنز در نسل جدید کلاس S هوشمندتر خواهد بود. به عنوان مثال، در عملکرد سامانه PRE-SAFE، پس از این که رادار تشخیص داد که یک تصادف از کنار در حال وقوع است، بالشتک‌های تعبیه شده، صندلی راننده و سرنشین جلو را به سمت مرکز اتومبیل حرکت می‌دهد تا از سرنشینان محافظت بیش‌تری به عمل آید. در همین زمان، سیستم تعلیق E-ACTIVE BODY CONTROL خودرو باعث افزایش ارتفاع خودرو در سمتی که تصادف در حال رخ دادن است تا 8 سانتی‌متر شده تا جذب ضربه توسط بخشی از خودرو که دارای سازه‌ای مستحکم‌تر است صورت گیرد.

امکان نمایش اطلاعات ره‌یاب ماهواره‌ای به صورت مجازی روی شیشه جلو با وضوح بالا، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، استفاده از نمایشگر با قابلیت نمایش سه بعدی به جای نشانگرهای پشت فرمان، دریافت فرامین صوتی و برقراری ارتباط با 27 زبان را دارا است از دیگر ویژگی‌های نسل جدید مرسدس بنز S کلاس است.

 

قیمت و زمان عرضه

مرسدس بنز هنوز قیمت دقیق نسل جدید S کلاس را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود که مدل پایه نسل جدید مرسدس بنز S کلاس افزایش قیمت را نسبت به نسل قبل که از  94،250 دلار شروع می‌شد داشته باشد. S کلاس جدید در نیمه اول سال 2021 وارد نمایندگی‌های فروش در ایالات متحده خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه