شبکه‌های اجتماعی

مرسدس بنز EQA 2021، کوچک‌ترین کراس‌اوور برقی مرسدس معرفی شد
AutomobileFa - 2021 Mercedes Benz EQA

کوچک‌ترین و ارزان‌ترین عضو خانواده EQ

 

 

مرسدس بنز به تازگی از کراس‌اوور برقی EQA به عنوان کوچک‌ترین و ارزان‌ترین عضو خانواده EQ رونمایی کرده است.
مرسدس بنز، EQA را بر اساس کراس‌اوور GLA توسعه داده است و این اتومبیل در نسخه پایه خود با مدل EQA 250 عرضه خواهد شد. EQA 250 به یک موتور الکتریکی با توانایی تولید 187 اسب بخار قدرت و 375 نیوتن متر گشتاور مجهز است. توان تولیدی این موتور برقی به محور جلو منتقل شده و مهندسان مرسدس بنز برای این مدل یک بسته باتری یون لیتیومی 66.5 کیلووات ساعتی تعبیه کرده‌اند.

مرسدس بنز هنوز مسافت قابل پیمایش EQA 250 را بر اساس سیکل WLTP منتشر نکرده است اما گفته می‌شود که این کراس‌اوور برقی توانایی پیمایش حدود 426 کیلومتر را با یکبار شارژ خواهد داشت. عرضه EQA تنها به مدل EQA 250 محدود نخواهد شد و مرسدس بنز در حال کار روی نسخه‌های مختلفی از این خودروی برقی است. به گفته این شرکت قوی‌ترین نسخه خانواده EQA به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده و توانایی تولید بیش از 268 اسب بخار قدرت را خواهد داشت. همچنین مسافت قابل پیمایش این نسخه می‌تواند تا 500 کیلومتر بر اساس سیکل WLTP نیز برسد.

مرسدس بنز EQA به صورت استاندارد با یک شارژر 11 کیلوواتی عرضه می‌شود اما بسته باتری‌های EQA می‌توانند با حداکثر خروجی 100 کیلووات در ایستگاه‌های شارژ سریع DC شارژ شوند. مرسدس بنز می‌گوید با اتصال به شارژر سریع DC می‌توان شارژ باتری‌های EQA را در حدود 30 دقیقه از 10 به 80 درصد رساند.

همانطور که انتظار می‌رفت، EQA اشتراکات قابل توجهی را در پنل‌های بدنه با GLA دارد. بزرگ‌ترین تفاوت‌های ظاهری این دو مدل را باید در استفاده از جلوپنجره براق یکپارچه، چراغ‌های LED کاملا جدید جلو و عقب، سپرهای جدید، رینگ‌های آلیاژی بسیار سبک و از آنجا که این یک محصول از خانواده EQ و خودرویی برقی است، استفاده از جزئیات به رنگ آبی در جای جای بدنه و کابین اشاره کرد 

در داخل کابین نیز، مرسدس همان داشبورد GLA را بدون تغییرات بزرگی در EQA نیز استفاده کرده است. تنها تفاوت‌های این دو کابین مربوط به استفاده از رنگ آبی در تزئین برخی جزئیات و نورپردازی مخفی است. نمایشگرهای دوقلوی 10.25 اینچی نیز به صورت آپشنال در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، سیستم چندرسانه‌ای موسوم به Navigation with Electric Intelligence به کار رفته در EQA قادر است سریعترین مسیر را که دارای ایستگاه‌های شارژ باشد برای رسیدن به مقصد پیدا کند و می‌تواند به صورت پویا در برابر تغییرات مانند ترافیک واکنش نشان دهد. علاوه بر این، با استفاده از Mercedes me Charge مشتریان به شبکه 450 هزار ایستگاه شارژ AC و DC در 31 کشور از جمله شبکه Ionity دسترسی خواهند داشت.

 

مرسدس بنز EQA به صورت استاندارد با یک شارژر 11 کیلوواتی عرضه می‌شود اما بسته باتری‌های EQA می‌توانند با حداکثر خروجی 100 کیلووات در ایستگاه‌های شارژ سریع DC شارژ شوند. مرسدس بنز می‌گوید با اتصال به شارژر سریع DC می‌توان شارژ باتری‌های EQA را در حدود 30 دقیقه از 10 به 80 درصد رساند. 

مرسدس بنز EQA به صورت استاندارد با سیستم تعلیق با فنرهای فولادی عرضه می‌شود اما به صورت سفارشی امکان برخورداری از کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر نیز مهیا شده است. لازم به ذکر است که نسخه‌های قدرتمندتر EQA از یک موتور الکتریکی دوم در محور عقب نیز استفاده می‌کند. موتور به کار رفته در محور عقب از نوع سنکرون است درحالی که موتور نصب شده در محور جلو از نوع آسنکرون خواهد بود. سامانه چهارچرخ محرک 4Matic مرسدس نیز 100 بار در هر ثانیه به صورت الکترونیکی توزیع گشتاور بین چرخ‌های را کنترل خواهد کرد.

عرضه مرسدس بنز EQA در آلمان با قیمت 38.540 یورو با احتساب تخفیف‌های محلی صورت خواهد گرفت.

 

 

 

نظر دهید